۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۲۲۱۷۷۴
احمد کریمه در اعتراض به الازهر عنوان کرد؛

الازهر حکم ارتداد علویان را صادر کند تا به ایران سفر نکنم

خبرگزاری رسا ـ استاد تعلیق شده الازهر مصر خطاب به مسؤولان این مرکز اسلامی گفت: اگر حکم ارتداد علویان را صادر کنید، دیگر به ایران سفر نمی‎کنم.
احمد کريمه از علماي الازهر مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد کریمه، رییس بخش فقه مقارن تطبیقی و استاد دانشگاه الازهر مصر، در واکنش به تعلیقش از این مرکز اسلامی گفت: سفر بنده به ایران که با هجمه از سوی الازهر مواجه شد کاملا علمی بود و هرگز گمان نمی کردم با چنین هجمه ای مواجه شوم.

 

وی افزود: انجام فعالیت‎های تحقیقاتی و علمی از سوی قانون اساسی مصر، جرم محسوب نمی‎شود.

 

رییس بخش فقه مقارن الازهر تصریح کرد: در این سفر به استان کردستان رفتم و در جمع اهل سنت این استان سخنرانی کرده و کتاب های درباره خطر اخوان المسلمین و سلفی گرایان توزیع کردم.

 

احمد کریمه خاطرنشان ساخت: دانشگاه الازهر در حالی من را برای سفر به ایران سرزنش می‎کند که دیدار شیخ محمد حسان و صفوت حجازی با معمر القذافی رهبر سرنگون شده لیبی را فراموش کرده است؛ قذافی بارها به قرآن تجاوز کرده بود، اما الازهر در قبال علمای دیدار کننده با آن سکوت کرد.

 

وی اظهار داشت: من به عنوان استاد فقه مقارنی که به مذاهب پنچ گانه تدریس می‎کنم، به ایران سفر کردم و تقریب بین شیعه و سنی از اهداف سفرم نبوده است.

 

استاد الازهر از عوامل اخوان المسلمین و سلفی گرایان به عنوان عامل این هجمه یاد کرد و ادامه داد: اگر دانشگاه الازهر حکمی مبنی بر مرتدبودن علوی‎ها صادر کند، دیگر به ایران سفر نمی‎کنم./994/ب903/د

ارسال نظرات