۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۲۲۱۸۷۰
در آستانه هفته دفاع مقدس؛

دو کتاب جدید «چادر خاکی» و «شهیدستان ۳» در قم رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بسیج و سپاه استان قم از رونمایی دو عنوان کتاب «چادر خاکی» و «شهیدستان ۳» با محوریت شهدا در آستانه سی و چهارمین سالگرد دفاع مقدس خبر داد.
کتاب

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، مهدی عباسی، مسؤول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بسیج و سپاه، از رونمایی از دو کتاب «چادر خاکی» و «شهیدستان 3» خبر داد و گفت: کتب مذکور با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی شهدای استان قم تالیف، چاپ و با حضور تعدادی از مسئولان رونمایی گردیده است.

 

وی با تشریح محتوای کتاب چادر خاکی بیان داشت: در این کتاب 160 بانوی شهیده استان قم در دوران انقلاب، دفاع مقدس و بمباران هوایی معرفی شده اند.

 

مسؤول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بسیج و سپاه استان قم ادامه داد: مراحل تدوین کتاب چادر خاکی اواخر سال 92 به همت «طیبه فرد» و توسط این مرکز با همکاری ستاد کنگره شهدای روحانی کشور و سازمان بسیج جامعه زنان استان قم انجام شد و پس از طی مراحل لازم با حضور برخی مسئولان در آستانه هفته دفاع مقدس رونمایی گردید.

 

عباسی همچنین در خصوص معرفی کتاب «شهیدستان 3» عنوان کرد: این کتاب با محوریت خاطرات و زندگینامه تعدادی از شهدای منطقه امامزاده ابراهیم قم از زبان خانواده و همرزمان، به زیور طبع آراسته گردیده است.

 

وی گفت: قبلا نیز دو کتاب «شهیدستان 1» با موضوع کفتگو با خانواده و همسر شهید زین الدین و «شهیدستان 2» با محوریت معرفی سرداران شهید استان قم توسط مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بسیج و سپاه استان رونمایی شده بود.

 

لازم به ذکر است کتاب چادر خاکی در 268 صفحه از سوی انتشارات زمزم هدایت و کتاب «شهیدستان 3» نیز در 100 صفحه توسط انتشارات خاکریز در اختیار پژوهشگران و علاقمندان فرهنگ ایثار و شهادت قرار می گیرد./998/د102/ق

ارسال نظرات