۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۲۲۱۹۳۴

درگذشت نماینده و وکیل شرعی رهبر انقلاب در کویت

خبرگزاری رسا ـ حاج حسن حبیب سلمان، نماینده و وکیل شرعی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در کویت و از خیرین کویتی جامعةالمصطفی العالمیه، در گذشت.
حاج حسن حبيب سلمان، نماينده و وکيل شرعي مقام معظم رهبري در کويت

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعةالمصطفی، حاج حسن حبیب سلمان، نماینده و وکیل شرعی رهبر انقلاب در کویت، شنبه شب در پی عمل ناموفق قلب در یکی از بیمارستان های این کشور درگذشت.

 

وی در طول بیش از 40 سال به انجام امور خیر به ویژه سرپرستی ایتام اشتغال داشت. دایره فعالیت‌های او به کشور کویت محدود نبود و در بسیاری از کشورهای اسلامی از جمله ایران، لبنان و عراق اقدام به تاسیس یتیم خانه، مدرسه، مسجد و حوزه علمیه کرد.

 

 حاج حسن حبیب که از اعضای انجمن خیرین جامعة المصطفی و مؤسس مجموعه‌ای از مراکز فرهنگی و مذعبی درقاره آفریقا به نام مبارک امام حسین(ع) بود، ضمن سفر به کشورهای مختلف، در جهت ترویج و تبلیغ اسلام و تشیع اقدامات بسیاری انجام داد.

 

سرپرستی 30 هزار یتیم، ساخت 460 مسجد، 30 بیمارستان و درمانگاه، 240 مدرسه و حوزه علمیه، 350 منزل مسکونی جهت ایتام، انتشار 120 کتاب دینی به زبان های مختلف، تربیت 1200 مربی قرآن و ...، از جمله فعالیت های وی در دوران حیاتش بوده است./907/102/ع

ارسال نظرات