۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۲۲۱۹۶۱
استاندار زنجان:

مقاومت مردم در زمان جنگ تبدیل به دستاوردهای عظیم امروز شده است

خبرگزاری رسا ـ استاندار زنجان با اشاره به این که ایستادگی و مقاومت مردم در زمان جنگ امروز تبدیل به دستاوردهای عظیمی برای نظام اسلامی شده است گفت: همه این مباحث در سایه تدابیر عالمانه رهبری بوده است.
استاندار زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، جمشید انصاری، استاندار زنجان، امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح استان زنجان که همزمان با سالروز آغاز جنگ تحمیلی و هفته دفاع مقدس برگزار شد اظهار داشت: هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و جان برکفان آن دوران است.

 

وی در ادامه با اشاره به این که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس نقش بی بدیلی را ایفا کردند خاطرنشان کرد: همت تمام عیار رزمندگان اسلام در هشت سال دوران دفاع مقدس موجب حفظ انقلاب اسلامی و ادامه روند آن شده است.

 

استاندار زنجان در ادامه خاطرنشان کرد: دشمن با استفاده از اصل غافلگیری در 31 شهریور سال 1359 به بهانه اختلافات مرزی به ایران حمله کرد که در مقابل، مقاومت و پایداری ملت بزرگ ایران موجب حفظ نظام اسلامی و صیانت از ارزش ها و آرمان های انقلاب شد.

 

این مسؤول در ادامه با اشاره به رهبری حکیمانه امام خمینی (ره) در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: در هشت سال دوران دفاع مقدس با تدبیر امام خمینی (ره) و با درک اهمیت بسیج نیروهای مردمی، ارتش و سپاه موجب شد تا دشمنان حتی یک وجب از خاک کشور را تسخیر نکنند و در پایان جنگ نیز همه نیروهای دشمن به مرزهای عراق رانده شدند.

 

نماینده سابق مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان رشادت های بسیجیان دلاور در هشت سال دفاع مقدس تأکید کرد: بسیج عموم مردم برای دفاع از نظام اسلامی و حضور خودجوش مردم در جبهه های نبرد حق علیه باطل موجب شکست دشمن شد بنابراین ما عزت، پایداری و سرافرازی امروز ملت ایران را مدیون هشت سال دوران دفاع مقدس هستیم.

 

وی در ادامه به رهبری آیت الله خامنه ای بعد از امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: امروز نظام اسلامی با تدابیر عالمانه مقام معظم رهبری، حاصل ایستادگی و مقاومت مردم ایران را در هشت سال جنگ به دستاوردهای عظیم تبدیل کرده است و امروز این نظام اسلامی به جایگاهی رسیده است که دشمن جرأت جسارت به نظام اسلامی را ندارد.

 

فرمانده تیپ 216 زرهی زنجان نیز در ادامه این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، جانبازان و آزادگان هشت سال دوران دفاع مقدس اظهار داشت: استکبار جهانی 34 سال قبل برای سرنگونی نظام اسلامی به مرزهای کشور تجاوز کرد.

 

سرهنگ علی مظاهری در ادامه با بیان این که دشمن با استفاده از اختلافات مرزی بین ایران و عراق هشت سال جنگ را به نظام تحمیل کرد افزود: معنویت، اعتقاد، ایمان و رشادت های جوانان این مرز و بوم دشمن را در رسیدن به اهداف خود ناکام گذاشت. /949/پ202/ب

ارسال نظرات