۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۴
کد خبر: ۲۲۲۰۹۳
استاد دانشگاه اندونزی:

وهابی‎ها مغایر اخلاق پیامبر عمل می‎کنند

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه اندونزی تأکید کرد که سلفی‎گرایان به هیچ وجه پیامبر(ص) را نشناخته و نمی‎خواهند بشناسند.
وهابيت

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کیایی مستمین ارشد رییس مجلس علمای شهر ماکاسار و استاد دانشگاه اندونزی در اولین همایش هم اندیشی مذهبی که عصر امروز با حضور علما و اندیشمندان ایرانی و اندونزیایی در سالن اجتماعات پژوهشگاه مطالعات تقریبی قم برگزار شد اقدامات سلفی گرایان را کاملا مغایر دین مبین اسلام دانست.

 

وی گفت: وهابیت و تکفیری ها تنها به تکفیر مسلمانان می پردازند. سلفی گرایان کسانی هستند که اخلاق اسلامی را اجرا می کنند، اما کسانی که هم اکنون مدعی سلفی گرایی هستند کاملا مغایر اخلاق پیامبر(ص) عمل می کنند.

 

استاد دانشگاه اندونزی افزود: سلفی گرایان می خواهند اسلام را با شمشیر و تکفیر منتشر کنند. آنان اخلاق پیامبر(ص) را نشناخته و نمی خواهند بشناسند.

 

کیایی مستمین ارشد با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) از اخلاق مدارترین علمای جهان اسلام به شمار می آمد، تصریح کرد: علمای مخلص از سخنان و تهدیدهای دشمنان نمی ترسند چرا که قرآن و پیامبر(ص) را به خوبی شناخته و از چیزی هراس ندارند.

 

وی اسلام را دین رحمت توصیف کرد و ادامه داد: هر کسی غیر از این بگوید نباید ادعای اسلام داشته باشد زیرا اخلاق کریمه و الگوگرفتن از حضرت محمد(ص) از ویژگی های مسلمانان است.

 

این روحانی اندونزیایی بر لزوم گسترش همکاری فرهنگی، حوزوی و تجاری میان اندونزی و جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد./980/ب202/د

ارسال نظرات