۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۵
کد خبر: ۲۲۲۰۹۹
رییس نهاد جوانان اتحادیه مساجد اندونزی:

برخی شهروندان اندونزی گمان می‎کنند داعش در حال جنگ با آمریکا است

خبرگزاری رسا ـ موسس شورای برادری سنی و شیعه اندونزی از حج به عنوان اجتماعی برای وحدت مسلمانان یاد کرد و اظهار داشت که امت اسلامی با وحدت به ابرقدرت جهان مبدل خواهد شد.
مسجد

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، داود پولیراجا، موسس شورای برادری سنی و شیعه و رییس نهاد جوانان اتحادیه مساجد اندونزی در نشست هم اندیشی مذهبی که عصر امروز در سالن اجتماعات پژوهشگاه مطالعات تقریبی قم برگزار شد مسجدرا پایگاه وحدت اسلامی توصیف کرد و گفت: مسجد می تواند وحدت و قدرت جهان اسلام را محقق سازد. پیامبر اکرم(ص) کارش را از مسجد آغاز کرد و مسلمانان نیز می توانند این رویه را در پیش گیرند.

 

وی افزود: ما با وحدت و اخوت اسلامی می توانیم به قدرت جهان مبدل شویم و به هر جا که می خواهیم برسیم.

 

این روحانی اندونزیایی به فلسفه حج اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: فلسفه حج این است که با همدیگر در ارتباط باشیم و مسائل جهان اسلام را حل و فصل کنیم. اسلام به ما می آموزد که متحد باشیم و از این اجتماع بزرگ برای وحدت بهره گیریم.

 

پولیراجا تصریح کرد: دشمنان کاملا به این نکته واقف هستند که امت اسلامی با وحدت به ابرقدرت جهان مبدل می شود، بنابراین در حال تفرقه انگیزی است و می خواهد با ایجاد شکاف میان مسلمانان بر آنان مسلط باشد.

 

رییس نهاد جوانان اتحادیه مساجد اندونزی از تعصب مذهبی به عنوان یکی از چالش های جهان اسلام یاد کرد و گفت: علما و فضلا باید این مساله را پیگیری و حل و فصل کنند تا به وحدت برسیم. مسجد وسیله ای برای تحقق وحدت و اخوت میان مسلمانان است.

 

وی درباره پیوستن شهروندان اندونزی به داعش گفت: روحیه جهاد در اندونزی بسیار بالاست و هر گاه اعلام جهاد شود، جمع کثیری از مردم داوطلب جهاد خواهند شد و جهاد را عامل بهشتی شدن خود می دانند.

 

موسس شورای برادری سنی و شیعه تأکید کرد: تروریست ها وانمود می کنند که داعش در حال جنگ با آمریکاست و به همین دلیل به این گروه تروریستی می پیوندند. ما باید اطلاع کامل و دقیقی به مردم بدهیم و آنان را نسبت به توطئه داعش باخبر سازیم./980/ب202/د

ارسال نظرات