۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۳
کد خبر: ۲۲۲۱۰۱
رییس حوزه علمیه الاتفاقیه اندونزی:

استکبار جهانی از موانع اصلی وحدت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر رادیو الاتفاقیه اندونزی از استبکار جهانی، حب دنیا، تعصب کورکورانه مذهبی و حفظ منافع حاکمان به عنوان موانع وحدت یاد کرد.
استکبار

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کیایی مدرک القاری رییس حوزه علمیه الاتفاقیه و مدیر رادیو الاتفاقیه اندونزی در اولین نشست هم اندیشی مذهبی که عصر امروز در سالن اجتماعات پژوهشگاه مطالعات تقریبی قم برگزار شد وحدت را مساله ای فطری توصیف کرد و گفت: اسلام دین وحدت است و فطرت ما نیز بر اساس وحدت آفریده شده است.

 

وی به بررسی موانع وحدت پرداخت و افزود: استبکار جهانی از موانع اصلی در برابر وحدت است. برخی حاکمان خاورمیانه به خاطر حفظ مصالح و منافعشان با آمریکا همپیمان شده و در برابر وحدت می ایستند.

 

مدرک القاری از حب دنیا به عنوان دومین مانع یاد کرد و اظهار داشت: تعصب کورکورانه مذهبی نیز سومین مانع وحدت اسلامی است. دشمنان نیز در رأس این توطئه قرار دارند و با تفرقه انگیزی درصدد عدم وحدت مسلمانان هستند.

 

رییس حوزه علمیه الاتفاقیه ادامه داد: حفظ منافع حاکمان نیز چهارمین مانع به شمار می آید. حاکمان می خواهند منافع خود را حفظ کرده و اجازه رسیدن قدرت به دیگران را نمی دهند.

 

وی درباره راه حل های مبارزه با موانع وحدت اسلامی گفت: تقویت جنبه آموزشی امت، فقرزدایی، گسترش دیدار میان علما و برگزاری همایش های علمی و پژوهشی از راه حل های مقابله با موانع وحدت اسلامی هستند.

 

مدیر رادیو الاتفاقیه از عدم آگاهی مناسبت ملت اندونزی انتقاد کرد و گفت: متاسفانه سطح آگاهی شهروندان اندونزی پایین است و وحدت را به خوبی درک نمی کنند. آمریکا و رژیم صهیونیستی نقش اصلی را در تفرقه انگیزی در این کشور دارند./980/ب202/د

ارسال نظرات