۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۲۲۲۱۵۹

برگزاری کارگاه آموزش «قرآن و حاکمیت» در اندونزی

خبرگزاری رسا ـ دانشگاه شریف هدایت الله اندونزی کارگاه یک روزه «قرآن و حاکمیت» برگزار کرد.
کارگاه آموزش قرآن و حاکميت در اندونزي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، به همت اتاق فرهنگی ایران در اندونزی، دانشگاه شریف هدایت الله اندونزی و با حمایت رایزنی فرهنگی کشورمان و دانشکده اصول الدین این دانشگاه، کارگاه یک روزه قرآن و حاکمیت در سالن اجتماعات این دانشکده برگزار شد.

 

در ابتدای این کارگاه آموزشی، مسری منصور رییس دانشکده اصول الدین اظهار داشت: ما با رایزنی فرهنگی ایران در جهت تعمیق ایجاد گفتمان مفاهیم قرآنی همکاری‌های شایسته‌‍ای داریم که امید است این امر استمرار یابد.

 

استاد این دوره، مُقسِط غزالی از اساتید دانشگاه شریف هدایت الله بوده است و شرکت کنندگان از دانشجویان لیسانس رشته اصول الدین، ارتباطات و تبلیغ، تربیت، شریعت و قانون و دوره  تحصیلات تکمیلی بودند.

 

مُقسِط غزالی ابتدا مفهوم حاکمیت را توضیح داد و سپس آیه «لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَیِّنَاتِ وَأَنْزَلْنَا مَعَهُمُ الْکِتَابَ وَالْمِیزَانَ لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ» را برای دانشجویان تبیین کرد و بیان داشت که هدف حکومت اقامه قسط و عدل هست.

 

در ادامه، با توجه به شروع حکومت جدید در آینده نزدیک در اندونزی، سؤالاتی را دانشجویان در خصوص چگونگی تأسی به قرآن در روند حاکمیت از استاد مربوطه مطرح کردند که مدرس این کارگاه، پاسخ لازم را ارائه کرد./994/ب102/د

ارسال نظرات