۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۲۲۲۳۷۷
القدس العربی تاکید کرد؛

عربستان در سیاست های خود اشتباهاتی داشته است

خبرگزاری رسا ـ یک روزنامه عربی در یادداشتی با اشاره به دیدار وزیر خارجه کشورمان با همتای عربستانی خود و اعتراف سعود الفیصل به وجود اشتباهاتی در سیاست‌های گذشته کشورش، آن را تسلیم شدن سعودی‌ها در برابر واقعیت نامید.
سعود الفيصل

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه القدس العربی در سرمقاله امروز خود نوشت: نشست یک ساعته محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و سعود الفیصل همتای سعودی وی در نیویورک درحاشیه شصت و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل، فصل جدیدی در روابط میان ریاض و تهران گشود و ظریف ابراز امیدواری کرد که این نشست بر تلاش های انجام شده در زمینه برقراری صلح در منطقه و جهان و حمایت از منافع همه کشورهای اسلامی تاثیر مثبت داشته باشد.

 

وزیر امور خارجه عربستان نیز با بیان اینکه ایران وعربستان سعودی از کشورهای تاثیرگذار درمنطقه هستند، تاکید کرد: همکاری میان تهران و ریاض می تواند به تقویت صلح و امنیت در منطقه و جهان منجر شود.

 

فیصل با اشاره به وضع حساس خاورمیانه گفت: نباید اشتباهات گذشته را تکرار کرد تا بتوان به بحران هایی که منطقه با آن روبرو است، پایان داد.

 

به نوشته این روزنامه فرا منطقه‌ای، این موضوع سؤالاتی را درباره واقعیت فصل جدید در روابطی که وزیر خارجه ایران از آن سخن گفت، و نیز درباره نوع اشتباهات گذشته که وزیر سعودی درباره تکرار نشدن آن در آینده ابراز امیدواری کرد، مطرح می کند و اینکه آیا میان توافقی که عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری یمن با حوثی ها در صنعاء امضا کرد و فصل جدید در روابط با عربستان که ظریف در نیویورک درباره آن سخن گفت، تشابهی وجود دارد، از آن جهت که هر دوی آنان به منزله دیپلماسی تسلیم در برابر واقعیتی است که ایران در یمن و منطقه رقم زده است.

 

به نوشته القدس العربی، نتیجه ای که می توان گرفت این است که عربستان راهی جز تسلیم در برابر واقعیت - که نتیجه قطعی سیاست های فاجعه آمیز در سطح منطقه است- ندارد، مساله ای که در ادبیات دیپلماتیک از آن به عنوان " اشتباهات گذشته " یاد می شود./1321/د102/ک

ارسال نظرات