۰۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۲۲۲۶۸۳

تشکیل ارتش مردمی قسام برای مقابله با تجاوز رژیم صهیونیستی

خبرگزاری رسا ـ گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» از آمادگی خود برای تشکیل ارتشی مردمی و آموزش نیروهای آن با انواع سلاح به منظور مقابله با هرگونه تجاوز دشمن صهیونیستی علیه باریکه غزه در آینده خبر داد.
قسام

 

به گزارش خبرگزاری رسا، اخیرا اعلامیه‌ای به اسم فرماندهی گردان‌های قسام  در مسجد عبدالله عزام در محله صبره در شهر غزه منتشر شده که طی آن از جوانان ساکن این محله دعوت شده نزد نماینده قسام در این مسجد برای پیوستن به ارتش مردمی و دیدن آموزش‌های لازم ثبت نام کنند.


در این اعلامیه ذکر شده که نیروهای ثبت نام کننده شیوه کار با انواع سلاح‌های سبک و برخی سلاح‌های سنگین از جمله راکت را خواهند دید تا برای مقابله با دشمن صهیونیستی در صورت وقوع هر جنگی در آینده آمادگی کامل داشته باشند.


در همین راستا، یکی از فرماندهان قسام تصریح کرد که این گردان‌ها در حال زمینه سازی برای تشکیل ارتش مردمی و ارائه آموزش‌های لازم به نیروهای آن از طریق مراکز آموزش نظامی است و شهروندان هر وقت که بخواهند می‌توانند در این مراکز ثبت نام کنند.


این فرمانده قسام اظهار داشت: این آموزش‌ها در تمامی مناطق باریکه غزه ارائه می‌شود و تا به این لحظه هزاران نفر از جوانان فلسطینی ساکن این باریکه نزد نمایندگان قسام نام نویسی کرده‌اند.

 

وی تاکید کرد که تشکیل چنین ارتشی امری کاملا ضروری است و ارتش مردمی در صورت بروز جنگ در آینده نقش مهمی در راستای دفاع از ملت ایفا خواهد کرد.


گفتنی است که جنبش حماس همزمان با آغاز انتفاضه الاقصی در اوایل قرن جاری ارتشی مردمی تشکیل داد و آن را کاملا مسلح کرده و آموزش‌ها و تمرینات نظامی لازم را به آن ارائه داد که بعدا این ارتش در گردان‌های قسام ادغام شد./994/ب102/د

ارسال نظرات