۰۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۲۲۲۷۲۲

انتشار دو کتاب سلفی در دانشگاه اسلامی تاجیکستان تکذیب شد

خبرگزاری رسا ـ مسوولان دانشگاه اسلامی تاجیکستان تالیف دو کتاب فقه سلفی '72 سوال و جواب' و 'اصول ثلاثه' را به دست استادان این دانشگاه تکذیب کردند.
تاجيکستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، هشت نفر هفته گذشته در تاجیکستان به اتهام توزیع این کتاب ها و تبلیغ جریان سلفی راهی زندان شده و چهار تن دیگر نیز جریمه نقدی شدند.

 

این در حالی است که نزدیکان این 12 نفر ادعا دارند آنها را به اتهام توزیع کتاب هایی زندانی کرده اند که از جانب استادان دانشکاه اسلامی این کشور تهیه شده است.

 

'اکرم جمال الدینف' که خود را از خویشان این گروه معرفی می کند، دیروز (پنجشنبه) به رسانه ها گفت که این 12 نفر هیچ خلافی انجام نداده اند و اتهام اصلی آنها توزیع این دو کتاب است که از سوی استادان دانشگاه اسلامی تاجیکستان تالیف شده است.

 

' کامل جان سید عالمف' معاون رییس دانشگاه اسلامی تاجیکستان نیز در پاسخ گفت: استادان دانشگاه ما در یک سال اخیر تنها 14 عنوان کتاب به طبع رسانده اند که کتاب های اصول ثلاثه و 72 سوال و جواب در میان آنها نیست.

 

'میرزا کریمف' دادستان عالی تاجیکستان نیز گفت: ده ها دلیل دیگر به جز توزیع این کتابها برای نشان دادن پیروی این گروه از مذهب سلفیه وجود داشت. آنها میان شهروندان عقاید افراط گرایانه را تبلیغ می کردند و هنگام بازپرسی شاهدانی در این موارد علیه آنها وجود داشت.

 

دادگاه عالی تاجیکستان فعالیت جریان سلفیه را از سال 2009 در قلمرو این کشور ممنوع کرده است.

 

این دادگاه دوشنبه گذشته 31 شهریور، این 12 نفر را به اتهام پیروی از جریان سلفیه مجرم دانست و 8 تن ایشان را برای 3 تا 10 سال روانه زندان و چهار نفر دیگر را به پرداخت 12 دلاری جریمه نقدی کرد./982/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات