۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۲۲۲۸۰۸

تأثیر کتاب پرواز تا بی‌نهایت شهید عباس بابایی در بنگلادش

خبرگزاری رسا ـ روحانی جانباز و ایثارگر دوران دفاع مقدس با بیان تأثیر ایثارگری‌های رزمندگان اسلام در جهان گفت: عده‌ای از مسلمانان بنگلادش با مطالعه کتاب پرواز تا بی‌نهایت؛ زندگینامه شهید عباس بابایی در مسجد گریه می کردند.
شهيد سرلشگر بابايي

 

حجت الاسلام سید مرتضی کسائیان جانباز و ایثارگر دوران دفاع مقدس در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: نور عالم تبعه سنی مذهب بنگلادشی بود که بعد از شناختن امام خمینی رحمةالله علیه و انقلاب اسلامی شیعه شد و به تبع، خانواده‌اش و بسیاری از اهالی بنگلادش را با مذهب حقه شیعه آشنا کرد.

 

وی گفت: نور عالم با بیان خاطره‌ای از تأثیر کتاب پرواز تا بی‌نهایت شهید عباس بابایی در بنگلادش گفت: من به مسجدی در بنگلادش رفتم و در آنجا دیدم که مردم کتابی را همچون مفاتیح الجنان می‌خوانند و گریه می‌کنند، وقتی دقت کردم، کتاب پرواز تا بی‌نهایت شهید عباس بابایی را مشاهده کردم که به زبان بنگالی ترجمه شده بود.

 

حجت الاسلام کسائیان، اثربخشی اعمال را با خدا دانست و گفت: این تأثیرگزاری را خدا به اعمال و ایثارگری خالصانه رزمندگان اسلام داد که تأثیرش در اردوهای راهیان نور نیز مشاهده می‌شود وگرنه همانگونه که امام خمینی رحمةالله علیه ‌فرمودند: انسان در عالم کاره‌ای نیست و همه کاره عالم خداست.

 

وی زبان را از بیان مجاهدت‌های دفاع مقدس ناتوان خواند و گفت: اگر مردم درباره هر جریانی‌ نظرات متفاوتی داشته باشند اما درباره این دوران جز افتخار، عشق و علاقه به شهیدان نظر دیگری ندارند که این اقبال عمومی به دلیل فداکاری و رشادت‌های شهدا و رزمندگان است.

 

حجت الاسلام کسائیان، بیداری اسلامی در کشورهای منطقه را مدیون دفاع مقدس دانست و گفت: مقاومت‌های به وجود آمده در مقابل استکبار جهانی به برکت خون شهدا و دوران دفاع مقدس است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، نفس عمل رزمندگان در جهان تأثیرگزار بود.

 

روحانی جانباز و ایثارگر دوران دفاع مقدس، بهره افراد را از دوران دفاع مقدس متفاوت خواند و گفت: هر رزمنده‌ای که در جهاد و ایثارگری شرکت کرده بود به نسبت تقرب و مجاهدتش از دفاع مقدس سهمی داشت و بهترین اجر و پاداش برای شهدا است که «عند ربهم یرزقون» هستند./908/ت302/ق

ارسال نظرات