۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۲۲۳۸۸۲

پیش‌بینی حضور 15 هزار مسلمانان کانادایی در مراسم روز عید قربان

خبرگزاری رسا ـ مدیر برگزاری فستیوال عید قربان در کانادا پیش‎بینی کرد که امسال نیز همانند سالیان گذشته بیش از 15 هزار نفر از مسلمانان این کشور در جشن عید قربان که شامل مراسم قربانی و برگزاری نماز عید است، شرکت کنند.
مسلمانان کانادا در حال برگزاري نماز عيد قربان
 
به گزارش خبرگزاری رسا، احمد عطیه، مدیر برگزاری فستیوال عید قربان در کانادا که به وسیله انجمن مسلمانان این کشور برگزار می شود پیش‎بینی کرد که امسال نیز همانند سالیان گذشته بیش از 15 هزار نفر از مسلمانان کانادا در جشن عید قربان که شامل مراسم قربانی و برگزاری نماز عید است، شرکت کنند.
 
مدیر فستیوال عید قربان کانادا در این ارتباط اعلام کرد: این بیست و نهمین سال است که مسلمانان کانادا به مناسبت عید قربان مراسم جشن برگزار می کنند.  
 
وی افزود: فستیوال عید قربان هر سال بیش از 15 هزار مسلمان را از سراسر کانادا به شهر تورنتو می کشاند تا همراه با یکدیگر نماز عید قربان را برگزار کرده و به خطبه های نماز عید که به وسیله شیخ محمد زاهد خوانده می شود گوش دهند.  
 
قرار است کاثلین واین، نخست وزیر استان اونتاریو کانادا نیز در فستیوال امسال عید قربان شرکت کند.
 
مسلمانان کانادا اعلام کرده اند که بخش زیادی از گوشت های قربانی در فستیوال عید قربان به نیازمندان مسلمان و غیرمسلمان تورنتو اهدا خواهد شد.
 
مسلمانان کانادا نزدیک به 2 درصد از جمعیت 32.8 میلیون نفری این کشور را تشکیل داده و اسلام دومین دین بزرگ این کشور پس از مسیحیت محسوب می شود./990/ب902/ک
 
ارسال نظرات