۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۲۲۳۹۳۰

قربانی کردن حیوانات امسال نیز برای مسلمانان پایتخت روسیه ممنوع است

خبرگزاری رسا ـ مقامات شهر مسکو، پایتخت روسیه در اقدامی خصمانه اعلام کردند که قربانی کردن حیوانات در روز عید قربان امسال نیز برای مسلمانان این کشور ممنوع است.
ممنوعيت قرباني کردن حيوانات در روز عيد قربان براي مسلمانان مسکو
 
به گزارش خبرگزاری رسا، مقامات شهر مسکو، پایتخت روسیه در اقدامی خصمانه اعلام کردند که قربانی کردن حیوانات در روز عید قربان در سال جاری نیز برای مسلمانان این کشور ممنوع است.
 
مخالفت با قربانی کردن حیوانات در روز عید قربان از آن جا شروع شد که برخی از مسلمانان در روزهای تعطیل اقدام به قربانی کردن حیوانات در نزدیکی منازل مسکونی یا در خانه خود نمودند.
 
مقامات شهر مسکو اعلام کرده اند مسلمانانی که قصد قربانی کردن حیوانات را دارند باید این کار را در خارج از شهر انجام دهند.
 
اختلاف نظر پیرامون انجام مراسم های مذهبی از ژانویه سال 2013 میلادی و زمانی که وزارت دادگستری روسیه قوانین جدیدی را به منظور ممنوع ساختن برگزاری نماز جماعت و سایر مراسم های مذهبی خارج از مکان های مذهبی یا گورستان ها ارائه داد، شدت گرفته است.
 
در حال حاضر مسلمانان روسیه تنها در شرایطی می توانند در مکان های عمومی اقدام به برگزاری نماز جماعت نمایند که پیش از آن مقامات محلی را در جریان برنامه های خود قرار دهند.
 
فدراسیون روسیه حدود 23 میلیون نفر مسلمان دارد که اکثر آنان در قفقاز شمالی و جمهوری هایی مانند چچن، اینگوشتیا و داغستان زندگی می کنند.
 
تعداد زیاد کارگران مهاجر مسلمان که از کشورهای آسیای میانه و در جستجوی کار به روسیه رفته اند باعث شده که مساله برگزاری مراسم عید قربان در مکان های عمومی بار دیگر به یک مساله بحث برانگیز در روسیه تبدیل شود.
 
پلیس مسکو اعلام کرده است که در سال گذشته حدود 150 هزار مسلمان در فستیوال های عید فطر در این کشور شرکت کردند./990/ب903/ک
ارسال نظرات