۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۲۲۳۹۳۸

پیشنهاد کمک رهبر طالبان پاکستان به داعش

خبرگزاری رسا ـ رهبر طالبان پاکستان در بیانیه‎ای به داعش و سایر تروریست‎های فعال در سوریه و عراق اعلام کرد که حاضر است به آنان کمک کند.
داعش
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبکه خبری بلومبرگ، ملا فضل الله، رهبر طالبان پاکستان در بیانیه‎ای به داعش و سایر تروریست‎های فعال در سوریه و عراق اعلام کرد که حاضر است به آنان کمک کند.
 
رهبر طالبان پاکستان در بیانیه خطاب به داعش و سایر تروریست های سوریه و عراق خود مدعی شده است: ما (طالبان) در این زمان سخت در کنار شما هستیم و تا جایی که امکان داشته باشد به شما یاری خواهیم رساند.
 
در بیانیه ملا فضل الله همچنین آمده است: ما به شما توصیه می کنیم که در چنین زمان سختی صبور و مصمم بوده و متحد بمانید، همان طور که دشمنان شما با یکدیگر متحد شده اند.
 
عمر خراسانی، یکی دیگر از رهبران طالبان پاکستان که به تازگی از این گروه جدا شده نیز پیش از این و در یک ویدئوی 10 دقیقه ای اعلام کرده بود که حاضر است میان داعش، القاعده و جبهه النصره میانجیگری کند.
 
اسد منیر، یکی از افسران ارشد اطلاعاتی ارتش پاکستان در ارتباط با پیشنهاد کمک سران طالبان پاکستان به داعش می گوید: شبه نظامیان طالبان پاکستان زمین های تصرف شده به وسیله داعش در عراق و سوریه را پایگاهی مناسب برای رسیدن به اهداف خود می داند و به همین دلیل قصد دارد که هم اکنون به داعش بپیوندد.
 
وی افزود: طالبان نیز به تصرف دنیا و ایجاد یک خلافت واحد اعتقاد دارد.
 
گفتنی است، ارتش پاکستان در سال میلادی جاری عملیات نظامی گسترده ای را در وزیرستان شمالی، محل استقرار طالبان این کشور، آغاز کرده تا بتواند به خشونت هایی که از سال 2001 میلادی تاکنون جان بیش از 50 هزار نفر را گرفته است پایان دهد./990/ب903/ک
ارسال نظرات