۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۲۲۴۳۵۲

رونمایی از نخستین نشریه انجمن علمی قرآن و تفسیر در کالج اسلامی صدرای اندونزی

خبرگزاری رسا ـ نخستین نشریه انجمن علمی قرآن و تفسیر با نام نشریه المیزان به همت گروه پژوهشی السینکیلی در اندونزی رونمایی شد.
رونمايي از نخستين نشريه انجمن علمي قرآن و تفسير در کالج اسلامي صدراي اندونزي

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعةالمصطفی، نخستین نشریه انجمن علمی قرآن و تفسیر با نام نشریه المیزان به همت گروه پژوهشی السینکیلی در اندونزی رونمایی شد.

 

در این مراسم که با حضور طلاب و اساتید مرکز صدرا همراه بود، حسینی کوهساری با تأکید بر سه ابزار مهم در ایجاد تمدن اسلامی گفت: برای ایجاد یک تمدن اسلامی علم تمدنی، دین تمدنی و هنر تمدنی نیاز است که علامه طباطبایی این سه ابزار مهم را در تفسیر المیزان گنجانده است.

 

وی ادامه داد: علم تمدنی به گونه ای است که باید همیشه در حال پیشرفت باشد، همانند پیشرفتی که در صنعت رخ می دهد در علم نیز باید رخ بدهد. پس از هیچ علمی ناامید نشوید و همه علوم را بخوانید، خصوصا علوم اسلامی را که ریشه در دین ما دارد را با جدیت تمام بخوانید تا متخصص در این زمینه باشید.

 

مدیر نمایندگی المصطفی در اندونزی در ادامه به ابعاد زندگی علامه طباطبایی اشاره کرد و تصریح کرد: علامه طباطبایی متخصص فلسفه، تفسیر قرآن و غیره بودند و مولف چند کتاب در این زمینه است که یکی از مشهورترین آنها تفسیر المیزان است.  

 

وی در پایان با توصیه به دانشجویان گفت: دانشجویانی که آرزوی موفقیت در علوم اسلامی را دارند باید درس های زیادی از علامه طباطبایی یاد بگیرند.

 

گفتنی است در این مراسم زنگنه و استاد عبدالله بیک نیز به ایراد سخن پرداخته و در پایان مراسم نیز از حسینی و استاد عبدالله بیک تقدیر و تشکر به عمل آمد./907/ب102/د

ارسال نظرات