۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۲۲۴۵۶۷
در شماره 392-391 ماهنامه پاسدار اسلام می‌خوانیم؛

برای وحدت و رهبری جامعه هیچ راهی نداریم الا قبول ولایت‌فقیه

خبرگزاری رسا ـ شماره 392-391 ماهنامه عقیدتی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی پاسدار اسلام از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر شد.
شماره 391 و 392 ماهنامه پاسدار اسلام

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شماره 392-391 ماهنامه عقیدتی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی پاسدار اسلام، سال سی و سوم، ویژه شهریور و مهر 1393 به صاحب امتیازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و مدیرمسؤولی محمدحسن رحیمیان چاپ و روانه بازار شد.

 

این شماره از ماهنامه می‌خوانیم: «سخنان معصومین علیهم‌السلام: مدیریت و مدیران»، «مراحل کمال انسان تا امامت پارسایان: حضرت آیت‌الله جوادی آملی»، «فوت جان بهتر از فوت وقت است: آیت‌الله حسن‌زاده آملی»، «آداب الهی قلب نسبت به توحید: آیت‌الله مجتبی تهرانی (رحمة‌الله‌علیه)»، «نقش فرهنگ در زندگی انسان: آیت‌الله مصباح یزدی»، «تجسم اعمال»، «برای وحدت و رهبری جامعه هیچ راهی نداریم الا قبول ولایت‌فقیه؛ گفت و شنود با حضرت آیت‌الله علوی گرگانی».

 

در بخش برای وحدت و رهبری جامعه هیچ راهی نداریم الا قبول ولایت‌فقیه مطالبی از حضرت آیت‌الله علوی گرگانی درباره رهبر معظم انقلاب مطرح شده که قسمتی از آن به این شرح است: «عمل ما نشان می‌دهد تبعیت از ولایت فقیه داریم و لذا این‌که مردم را دعوت می‌کنیم که اگر ولی‌فقیه حکمی فرمودند از آن تبعیت کنید، بر همین مبنای فقهی است. اگر بناست جامعه ما دچار تشتت نشود و اختلافی پیش نیاید تنها راه این است که زیر سایه ولایت فقیه حرکت کنیم، و الا اگر بنا بر نظر اجتهادی باشد، هر بزرگواری نظری دارد و جامعه ثبات نمی‌یابد.

 

چاره‌ای نداریم جز این‌که بپذیریم وحدت جامعه زیر سایه ولایت‌فقیه میسر است. اگر غیر از این هست، بفرمایید. نظر حقیر این است که اگر بخواهیم جامعه را رهبری کنیم، هیچ راهی نداریم، الا قبول ولایت فقیه. و لذا بنده هر چیزی را که محول به حکومت است، محول به آقا می‌کنم. ان‌شاءالله خدا وجود ایشان را سالم نگه دارد.

 

انصافا نباید از حق گذشت که حضرت آقا سیاست کاملی داشتند و توانستند مملکت را رهبری کنند. اگر کسی غیر از این بگوید به نظرم کم‌لطفی کرده است. بینی و بین‌الله با مشکلاتی که الآن مملکت با آنها دست به گریبان است که بعضی از آنها از دوران مرحوم امام هم دشوارترند، با درایت رهبری کرده‌اند. الآن درست مثل این است که گلوگاه ما را گرفته‌اند. بنده که از رهبری و درایت ایشان بسیار خشنود هستم».

 

از دیگر عناوین این ماهنامه می‌توان به موضوعاتی همچون «نخستین پیروزی نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی رحمة‌الله علیه؛ غلامرضا گلی‌زواره»، «آسیب‌شناسی فهم آیات قرآن از دیدگاه امام محمد باقر علیه‌السلام؛ جعفر نساجی»، «موج‌های واقعه غدیر؛ حجت‌الاسلام سید جواد حسینی»، «جایگاه امامت از دیدگاه امام هشتم علیه‌السلام؛ جواد تربتی»، «درآمدی بر تلاش‌های علمی ـ فرهنگی امام رضا علیه‌السلام؛ اسماعیل نساجی‌زواره»، «سبک زندگی اسلامی ایرانی و مسأله حجاب؛ حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر» و «منظومه اهل دل» اشاره کرد.

 

در ذیل موضوعی با عنوان سبک زندگی اسلامی ایرانی و مسأله حجاب آمده است: «حجاب از احکام ضروری اسلام است که عموم مسلمین در آن اتفاق نظر دارند. کتاب و سنت و فقه و سیره اسلامی بر حجاب صراحت دارند و منکر آن از صفوف مسلمین خارج است. حجاب از نظر اسلام وسیله‌ای برای صیانت گوهر والای عفاف و پاکدامنی زن مسلمان و بالابردن شأن و شخصیت اوست. دلایل این حکم ضروری را در آیات متعدد قرآن از جمله آیات شریفه نور و احزاب و دیگر موارد و نیز منابع روایی از سخنان پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و اهل‌بیت عصمت علیهم‌السلام و در فتاوای علما و مجتهدین و منابع فقهی که احدی در آن شبهه و تردید ندارد، می‌توان دید.

 

«شهید هاشمی‌نژاد طلایه‌دار مبارزه و مقاومت در خراسان؛ عبدالله اصفهانی»، «فرزند خصال خویشتن باش؛ حجت‌الاسلام اصغر هادوی»، «امید: سرچشمه حیات؛ حجت‌الاسلام محمد تقدیری»، «نگاهی به تاریخ سینمای ایران؛ عبدالحمید انصاری»، «از سیاست تا دیانت؛ محمد صالح»، «پندها و عبرت‌ها» و «جنبش انصارالله، حزب‌اللهی دیگر در شبه‌جزیره عربستان؛ روح‌الله نجابت» از دیگر مباحثی است که در این شماره به آن پرداخته شده است.

 

در بخش پایانی این ماهنامه نیز موضوعاتی همچون «تروریسم اسرائیلی از چه زمانی شروع شد؛ مجید صفاتاج»، «جنگ سوم غزه، آغاز سقوط رژیم صهیونیستی؛ حسین رویوران»، «اعجازهای گیاه‌شناسی قرآن کریم؛ مرضیه مختاری‌پور»، «بی‌پرده با تاریخ/ شهریور و مهر 1359؛ سید روح‌الله امین‌آبادی» و «آزمون بزرگ داود» به چشم می‌خورد.

 

شماره 392-391 ماهنامه عقیدتی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی پاسدار اسلام، سال سی و سوم، ویژه شهریور و مهر 1393 به صاحب امتیازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و مدیرمسؤولی محمدحسن رحیمیان در 70 صفحه و به قیمت 3000 تومان منتشر شده است./907/پ202/ق

ارسال نظرات