۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۲۲۴۶۹۸
یکی از رهبران شیعه مصر:

دلیلی بر حرمت نمایش چهره انبیاء در فیلم‎ها وجود ندارد

خبرگزاری رسا ـ عضو مجمع جهانی اهل بیت (ع) و از رهبران شیعه مصر در واکنش به نمایش چهره حضرت نوح در یکی از فیلم‎های سینمایی این کشور بیان داشت که دلیلی بر تحریم نمایش چهره انبیاء در فیلم‎ها وجود ندارد.
طاهر الهاشمي دبير اتحاديه آل البيت مصر


به گزارش خبرگزاری رسا، طاهر الهاشمی عضو مجمع جهانی اهل بیت (ع) و از رهبران شیعه مصر در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «البوابة نیوز»، با اشاره به نمایش چهره حضرت نوح در یکی از فیلم‎های سینمایی این کشور گفت: دلیلی برای حرمت نمایش چهره انبیاء در فیلم‎های سینمایی و تلویزیونی وجود ندارد.


وی خاطرنشان ساخت: بسیاری از علمای در جواب چنین استفتاء به احتیاط عمل کرده‎اند بنابراین برای حفظ احترام و شخصیت انبیاء الهی باید برای نمایش چهره آنان احتیاط کرد.


عضو مجمع جهانی اهل بیت (ع) اظهار داشت: نمایش چهره انبیاء در فیلم‎های سینمایی و تلویزیونی در صورتی که رسالت الهی آنان را خدشه دار کند به طور یقین حرام است.


وی در توصیه به علمای که نمایش چهره انبیاء در فیلم‎های سینمایی و تلویزیونی را حرام دانسته‎اند، گفت: علما باید به فقه و حدیث عمل کنند و در پی انتشار اسلام در جهان باشند.


گفتنی است که جابر عصفور، وزیر فرهنگ مصر، موافقت خود را با نمایش چهره انبیاء در سینما و تلویزیون اعلام کرد و گفت: به تصویر کشیدن چهره حضرت نوح(ع) در فیلمی که درباره این  پیامبر الهی ساخته شده است، تعارضی با آموزه‌های دین اسلام ندارد.


اعضای کمیته تخصصی متشکل از مراکز دینی مصر،  نمایش چهره انبیاء در فیلم‌ها را بررسی و با اعلام قوانین مربوط به شیوه به‌تصویر کشیدن چهره انبیاء در فیلم‌ها تأکید کرد: طبق این قوانین هر نوع تلاش برای از بین‌بردن قداست انبیاء و شخصیت‌های دینی در کارهای هنری ممنوع است./994/ب902/ک

ارسال نظرات