۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۲۲۴۹۵۶
دبیر تقریب مذاهب اسلامی پاکستان در گفت‎وگو با رسا:

جنایات داعش دامن عربستان و قطر را می‎گیرد/ طالبان مهمترین عامل ناامنی در پاکستان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه جامعه المنتظر لاهور گفت: عربستان و قطر باید از پاکستان درس عبرت بگیرند که طالبان را تأسیس کرد، اما این گروه تروریستی به این کشور نیز حمله کرد.
داعش و عربستان داعش و عربستان

 

حجت الاسلام سید میعاد حسین نقوی مدیر حوزه علمیه جامعه المنتظر لاهور و دبیر تقریب مذاهب اسلامی پاکستان در گفت وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، گفت: داعش و تکفیری ها که به تازگی ایجاد شده اند و شعبه ای از القاعده هستند اوضاع جهان اسلام را بهم زده‎اند. علمای جهان اسلام و سران کشورهای اسلامی باید همت کنند تا جلوی رشد و گسترش تکفیری ها به ویژه داعش را گرفته و آنها را ریشه کن سازند.

 

وی با اشاره به حمایت برخی کشورهای اسلامی از تکفیر و تروریسم، افزود: عربستان و قطر به این دلیل از داعش حمایت می کنند که اعتقاد دارند از گزند این گروه به دور هستند. آتش گروه های تکفیری که هم اکنون در عراق و سوریه حضور دارند مطمئنا دامن حامیان آن را خواهد گرفت.

 

حجت الاسلام نقوی تأکید کرد: بحران داعش در عراق و سوریه سرانجام به پایان رسیده و نوبت عربستان و قطر خواهد رسید. این کشورها باید از پاکستان درس عبرت بگیرند که طالبان را تأسیس کرد، اما این گروه تروریستی به این کشور نیز حمله کرد.

 

مدیر حوزه علمیه جامعه المنتظر لاهور ادامه داد: مشکل اصلی عربستان و قطر با عراق و سوریه تنها شیعیان است. آنها گمان می کنند با داعش می توانند شیعیان را دچار مشکل کنند، اما شیعیان با این مسائل ضربه نمی خورند و این حامیان تروریسم هستند که سرانجام از آنچه خود آفریده اند، متضرر خواهند شد.

 

دبیر تقریب مذاهب پاکستان از کشتار مسلمانان در این کشور ابراز تأسف کرد و اظهار داشت: کشتار در پاکستان تنها به شیعیان مربوط نمی شود و ناامنی در سراسر این کشور وجود دارد. پاکستان وضعیت ویژه ای دارد و طالبان یکی از مهمترین عوامل ناامنی است، البته داعش تاکنون در این کشور دیده نشده است.

 

وی تصریح کرد: حکومت ثابتی در  پاکستان وجود ندارد و هر دولتی که سر قدرت بیاید دو سه سال می آید و سرانجام با دخالت سایر کشورها از قدرت برکنار می شود. دولت با شیعیان مشکل ندارد بلکه بحران و مشکلات زیادی در درون دولت وجود دارد.

 

حجت الاسلام نقوی نابودی داعش را ممکن دانست و گفت: داعش با توجه به اینکه تازه به وجود آمده است با اتحاد کشورهای بزرگ اسلامی یعنی ایران، ترکیه، سوریه، عراق و عربستان از بین می رود. اگر عربستان که حامی تروریسم است را از این لیست کنار بگذاریم، با همکاری دیگر کشورها نیز می شود داعش را شکست داد.

 

وی از اقدامات ترکیه در حمایت از داعش انتقاد کرد و افزود: داعش از عدم وجود دولت در عراق سوء استفاده و به این کشور حمله کرد. در صورتی که ترکیه و عربستان از شرارت و حمایت از داعش دست بردارند، داعش را می توان نابود کرد چرا که این گروه تکفیری در برابر جهان اسلام ناچیز است.

 

این روحانی پاکستانی نیت آمریکا برای مبارزه با داعش را غیر صادقانه خواند و تأکید کرد که داعش، نقشه و توطئه ای آمریکایی است./980/ب 911/ک

ارسال نظرات