۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۲۲۵۲۶۳
یک نماینده پارلمان انگلیس اذعان کرد:

حمایت مالی قطر از القاعده و داعش

خبرگزاری رسا ـ یکی از نمایندگان پارلمان انگلیس با اعتراف به این که قطر از تروریست‎های القاعده و داعش در سوریه و عراق حمایت می‎کند از دولت دیوید کامرون خواست که در روابط خود با این کشور حاشیه خلیج فارس تجدید‎نظر کند.
نخست وزير انگليس و امير قطر
 
به گزارش خبرگزاری رسا، زاک گلداسمیت، یکی از نمایندگان محافظه کار پارلمان انگلیس با اعتراف به این که قطر از تروریست‎های القاعده و داعش در سوریه و عراق حمایت می‎کند از دولت دیوید کامرون خواست که در روابط خود با این کشور حاشیه خلیج فارس تجدید‎نظر کند.  
 
نماینده محافظه کار پارلمان انگلیس در این ارتباط گفت: ما در انگلیس معاملات تجاری عظیمی، از جمله معامله اسلحه، با متحدمان قطر انجام می دهیم و این در حالی است که گزارش های بی شماری از حمایت فعال این کشور از القاعده و داعش منتشر شده است.
 
وی افزود: اگر ما واقعا به دنبال مبارزه با گروه هایی مانند داعش هستیم باید در ماهیت روابط خود با کشورهایی که آنها را حمایت می کنند یک تجدیدنظر اساسی صورت دهیم.
 
نمایندگان پارلمان انگلیس همچنین از دولت این کشور خواسته اند که توضیح دهد چرا همچنان با افرادی که به دلیل حمایت مالی از گروه های تروریستی مانند داعش در لیست سایر تحریم ها قرار دارند معاملات تجاری انجام می دهد.
 
استفان بارکلی، یکی دیگر از نمایندگان محافظه کار پارلمان انگلیس در این ارتباط گفت: اعضای پارلمان به شدت نگران این مساله هستند که چرا قطر و سایر کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس اقدام مثبتی برای برخورد با آن دسته از شهروندان خود که به طور مستقیم از گروه های تروریستی مانند داعش حمایت می کنند، صورت نمی دهند.  
 
گزارش روزنامه انگلیسی تلگراف نشان می دهد که ثروتمندان کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس مقدار زیادی پول برای حمایت مالی از گروه های تروریستی در سوریه و عراق جمع آوری کرده اند.
 
این گزارش همچنین نشان می دهد که رهبران عرب در برابر حمایت مالی شهروندانشان از گروه های تروریستی سکوت اختیار کرده یا در این امر به آنان یاری می رسانند./990/ب902/ک
ارسال نظرات