۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۲۲۵۷۸۳

خانه خوبان در پله 69

خبرگزاری رسا ـ شصت و نهمین شماره ماهنامه «خانه خوبان» از سوی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی رحمةالله علیه منتشر شد.
خانه خوبان69

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شصت و نهمین شماره ماهنامه خانه خوبان ویژه مهرماه ماه 1393 به مدیر مسؤولی محمد دولتخواه از سوی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی رحمةالله علیه چاپ و روانه بازار شد.

 

«سلام خدای خوبم»، «طلیعه»، «یادداشت‏ها»، «سیره خوبان خوبان»، «مراد از ولی»، «روایت دهم از آب و آسمان»، «داستان خوبان»، «شهدا اینگونه بودند»، «گفت‏و‏گوی خوبان»، «نکته‏های ناب زندگی»، «ساپورت»، «زنگ احکام برای بچه‏ها و بزرگتر‏ها»، «ویژه‏نامه مدرسه»، «استرس»، «صغری، کبری، کاغذ کادو»، «قانون ناظر اعمالتان»، «کشکول زندگی»، «یک گفت‏و‏گوی بی حجاب»، «اهالی خوبان»، «خبر» و «مسابقه» عناوین مطالب این ماهنامه به شمار می رود.


در صفحات اول این ماهنامه نوشته شده است؛ یکی از استادان اخلاق می‌فرمودند: دو چیز باید ما را بترساند: یکی غضب خدا و دیگری لبخند رضایت شیطان؛ و دو چیز باید ما را امیدوار کند: یکی قدرت خدا در محبتش به ما و دیگری ضعف شیطان در دشمنی با ما. اگر این دو نوع ترس و امید در انسان باشد، آدم بسیار قوی و متعادل خواهد شد و بصیرت و معنویت فراوانی هم خواهد یافت.

 

در بخش طلیعه می‏خوانیم: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم می‌فرمایند: قبر هر روز پنج مرتبه انسان را صدا می‌زند: من خانه فقر هستم، با خودتان گنج بیاورید. من خانه ترس هستم، با خودتان انیس بیاورید. من خانه مارها و عقرب‌ها هستم، با خودتان پادزهر بیاورید. من خانه تاریکی هستم، با خودتان روشنایی بیاورید. من خانه ریگ‌ها و خاک‌ها هستم، با خودتان فرش بیاورید. گنج: لاإله‌إلا‌الله، انیس: تلاوت قرآن، پادزهر: صدقه، خیرات، چراغ: نماز، نماز شب، فرش: عمل صالح.

 

در بخش مقالات این ماهنامه در ذیل نکته‏های ناب زندگی می‏خوانیم: چشم، از بهترین‌ نعمت‌های خداوند به انسان است. نگاه، میوه چشم است. هر میوه‌ای هم سالم دارد و هم آفت‌زده. همان‌طور که در میان میوه‌ها بعضی خوش‌طعم‌تر و محبوب‌ترند، نگاه‌ها نیز متفاوتند؛ برخی با ارزشند و در حکم عبادت. رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم می‌فرمایند «نگاه به علی‌بن‌ ابی‌طالب علیه السلام نگاه به والدین، نگاه به قرآن کریم و نگاه به کعبه عبادت است.»

 

اما امان از میوه آفت‌زده! نگاهی که بر اساس هوس و هوای نفس باشد،‌ میوه‌ آفت‌زده‌ای است که کرم گناه به درونش افتاده است. این میوه‌ گندیده، طعم «زنا» دارد! امام باقر علیه السلام می‌فرمایند: «هر عضوی از بدن، بهره‌ای از زنا دارد؛ زنای چشم، نگاه به نامحرم است.» در زیان‌های گاز زدن این میوه ممنوعه، همین بس که عقل و هوش را از سر انسان می‌برد و انسان را نسبت به عاقبت کار، کور می‌کند. نگاهی که به گناه، آلوده شود، پیامدش پلیدی و انحراف است؛ البته از چشم هرزه، یک نفر سود فراوان می‌برد و از خوشحالی با دمش گردو می‌شکند، ولی بهای سنگین این خطا را چند نفر دیگر می‌پردازند.

 

در بخشی از مطالب فراغت خوبان این ماهنامه آمده است: در بررسی تاثیر مشاغل زیان آور بر ناباروری مرد و زن می‏خوانیم: لباس‌های تنگ نظیر ساپورت، راه جریان هوا را می‌بندد، به پوست اجازه نفس کشیدن نمی‌دهد. خون‌رسانی به پوست را کاهش می‌دهند و بافت‌های زیرین بدن را دچار آسیب‌های جدی می‌کنند. نشانه‌های این آسیب‌دیدگی‌ خیلی زود آشکار نمی‌شوند و شاید همین تأخیر در بروز نشانه‌ها باعث شود که مدت بیش‌تری از این لباس‌ها استفاده کنید و فرصت درمان به‌موقع را از دست بدهید.

 

وقتی از برخی طلاب می‌پرسند چرا معمم نمی‌شوید و لباس روحانیت را به تن نمی‌کنید؟ خیلی صادقانه و مختصر و مفید می‌گویند: ضعف ایمان! اما وقتی از زنان بدحجاب و یا غیرچادری می‌پرسیم چرا از چادر به‌عنوان حجاب برتر استفاده نمی‌کنید؟ هزار توجیه و حرف نامربوط تحویلمان می‌دهند و بسیاری از آن‌ها نمی‌گویند: به‌دلیل ضعف ایمان.

 

وقتی نظر مراجع تقلید این است که «چادر، برترین حجاب است.» و ما به هر دلیل، این حجاب برتر را انتخاب نکرده‌ایم،‌ ما هم بهتر است بگوییم ضعف ایمان داریم نه این‌که حکم خدا را خدشه‌دار کنیم. 

 

گفتنی است، شصت و نهمین شماره ماهنامه خانه خوبان ویژه مهرماه 1393 به مدیر مسؤولی محمد دولتخواه از سوی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی رحمةالله علیه در 80 صفحه و با قیمت 2500 تومان منتشر شده است./978/پ202/ق

ارسال نظرات