۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۲۲۶۰۲۴
آیت الله نجفی:

تروریسم با حمایت برخی کشورها از مرزها گذشته است

خبرگزاری رسا ـ یکی از مراجع تقلید نجف اشرف تأکید کرد که تروریسم با حمایت تسلیحاتی، مادی و انسانی برخی کشورها در حال گسترش است.
حضرت آيت الله شيخ بشير النجفي، از مراجع تقليد عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف در پیامی که امروز از سوی شیخ علی نجفی فرزند و نماینده وی در بیست و هفتمین همایش مبلغان خانم و آقا قرائت شد، تصریح کرد: در آستان ماه محرمی هستیم که شرایط ویژه ای خصوصا در زمینه امر به معروف و نهی از منکر دارد.

 

وی افزود:  مجالس حسینی باید ماهیت حسینی به خود گرفته و از آنچه زیبنده امام حسین(ع) نیست به دور باشد. هیات های عزاداری حسینی نیز باید از شعار و تبلیغات سیاسی به دور باشد.

 

حضرت آیت الله نجفی به آخرین تحولات رخ داده در عراق اشاره کرد و اظهار داشت: ملت عراق با مصائب مختلفی به ویژه ناکارآمدی سیاستمداران و عدم اداره مناسب کشور روبرو شده است. سوء استفاده از ثروت های ملت به یکی از ویژگی های مسؤولان مبدل شده است.

 

این مرجع تقلید ادامه داد: این مساله سبب گسترش باندهای تروریستی و تسلط آنان بر شهرها و ناموس و دارایی مردم شد. سیاستمداران باید با اخلاص به مشکلات ملت عراق بنگرند.

 

وی تروریسم را مورد حمایت برخی کشورهای جهان دانست و تصریح کرد: عراق با تروریسم مسلح و مورد حمایت تسلیحاتی، مالی و انسانی برخی کشورها مواجه است. دست تروریست ها از همه مرزها گذشته و از ملت عراق می خواهیم به دفاع از وطن و ناموس و مردم بپردازند.

 

حضرت آیت الله نجفی در پایان خاطر نشان ساخت: مبلغان باید دولت را به برآورده ساختن مطالبات مجاهدان به ویژه مسلح کردن و پرداخت حقوق آنان سوق یادآور شوند./980/ب902/د

ارسال نظرات