۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۲۲۶۸۰۲
رییس مجمع علمای شیعه پاکستان:

سرکوب اقلیت‎ھای مذھبی شیوہ ادارہ کشور از سوی آل‎سعود است

خبر گزاری رسا - رییس مجمع علمای شیعه پاکستان صدور حکم اعدام شیخ نمر از سوی دادگاہ سعودی را به شدت محکوم کرد و گفت: سرکوب و شکنجه اقلیت‎ھای مذھبی شیوہ ادارہ کشور از سوی آل‎سعود است.
حجت الاسلام عارف حسين واحدي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عارف حسین واحدی رییس مجمع علمای شیع پاکستان در بیانیه ای به صدور حکم اعدام شیخ نمر باقر النمر از سوی دادگاہ سعودی واکنش نشان داد.

 

وی با اشارہ به این که انتقاد از عملکرد دولت، حق ملی شیخ نمر باقر النمر است بیان داشت: صدور حکم اعدام برای این روحانی مبارز نشانگر فقدان دموکراسی در کشور عربستان سعودی است.

 

رییس مجمع علمای شیعه پاکستان با انتقاد از عملکرد مدعیان دموکراسی در خصوص حکم اعدام شیخ نمر اظھار داشت: دموکراسی استکبار جھانی و کشورھای غربی واقعی نیست بلکه یک دموکراسی سیاسی است.

 

وی با تاکید به این که اعدام شیخ نمر، دولت آل سعود را با چالش ھای بزرگی روبرو خواھد کرد افزود: نگرانی ھای شدیدی در بین مسلمانان به خصوص شیعان جھان دیدہ می شود.   


این روحانی پاکستانی از خدمات شیخ نمر قدردانی کرد و خطاب به دولت سعودی گفت: به جای سرکوب، دستگیری، زندان و اعدام اقلیت ھای مذھبی، خواسته ھای ملی و انسانی آنان را برآوردہ کنید.

 

وی سرکوب اقلیت ھای مذھبی را شیوہ ادارہ کشور آل سعود دانست و تصریح کرد: بی توجھی و نگاہ تبعیض آمیز دولتمرادن سعودی به شیعیان، مشکلات فراونی را به دنبال داشته است./988/ب902/د

ارسال نظرات