۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۲۲۷۱۰۹
باهمکاری جامعه الشهید عارف الحسینی؛

کنفرانس پیام های عاشورا در پیشاور پاکستان برگزار شد

خبرگزاری رسا - کنفرانس سالانه پیام های عاشورا باهمکاری جامعه الشهید عارف الحسینی در پیشاور پاکستان برگزار شد.
کنفرانس پيام هاي عاشورا


 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کنفرانس سالانه پیام های عاشورا باهمکاری جامعه الشهید عارف الحسینی و شرکت علمای، شخصیتھای فرھنگی و مذھبی و عموم مردم در پیشاور پاکستان برگزار شد.

 

اولین سخنران کنفرانس حجت الاسلام محمد جواد هادی مدیر مدرسه شهید عارف حسینی در ابتدا از حضار که از جاهای دور تشریف اورده بودند تشکر وقدر دانی نمود واظهار داشت: ماه محرم متعلق به شخصیتی است که برای عالم بشریت موجب فخر ومباهات است.ماه محرم برای تمام مسلمین محترم است بخصوص برای شیعیان.

 

وی افزود: شیعیان همیشه در ایام محرم هستند یعنی کل یوم عاشورا وکل الارض کربلا. ما هیچ وقت با محرم وداع نمی گوییم.

 

حجت الاسلام هادی با بیان این که محبت سیدالشهدا است که به دلهای ما جوش وخروش می دهد. در ایام محرم مردم در تجمعات خیلی زحمت می کشند که اجر انرا سیدالشّهدا به انان می دهند گفت: در وضعیت فعلی جهان مسولیت علما وخطبا بیشتر می شود وباید مردم را از نیرنگ دشمنان اگاه سازیم.

 

وی با اشارہ به این که دشمن جوانان ما را نشانه گرفته است وباید شش دنگ حواسم را متوجه نیرنگ دشمن نماییم گفت: ما از ایام محرم که نزدیک است باید کمال استفاده را نماییم ومردم را از اصول دین اگاه نماییم ونگذاریم والدین طبق روایت های خودشان به بچه ها اموزش دهند بلکه این وظیفه علمای دین است بچه ها را اموزش دین واخلاق دهند.

 

این روحانی پاکستانی با بیان این که خطبا باید از ماه محرم استفاده نمایند و بدعت های واردشده را دور کنند گرچه مشکل است گفت: عموم مردم در محبت اهل بیت تا جایی می روند که هر خطیبی که بدعتها را مشخص کند مورد فشار از طرف مردم قرار می گیرند.

 

وی اضافه کرد: اگر امام حسین برای زنده نگه داشتن اسلام  خود وخانوادهاش شهید شدند علما وخطبا به راه امام حسین باید ادامه دهند مردم را از دین واقعی اگاه نمایند واز منبر مدرسه بسازند وحرف هایی بزنند که خدا پسند باشد.

 

سخنران دیگر این کنفرانس حجت الاسلام سید طاهر حسین نجفی با بیان این که وظیفه ماست که تعلیمات قرانی وفرامین اهل بیت(ع) را به مردم برسانیم گفت: قران و نهج البلا غه واحادیث  بهترین منابع ارشاد به مردم است.در پاکستان سیستم تبلیغی شیعیان مرتب ومنظم نیست.مبلغ دینی باید مخلص ونرم خو باشد تا مردم حرف هایش را به راحتی قبول نمایند.

 

حجته الاسلام والمسلمین سید جابر حسین شیرازی نیز در سخنان خود با اشارہ به این که مقام ومنزلت عالم از شهید برتر است گفت: علما وظیفه اشان بسیار سنگین است.تبلیغ دین اهمیت فراوانی دارد واین نتیجه تبلیغ است که 20٪ جمعیت جهان را مسیحیان تشکیل می دهند و ادیانی که برنامه منظمی دارند رو به رشد وگسترش هستند.

 

وی گفت: پس ما از ماه محرم باید استفاده بیشری برای تبلیغ کنیم ومنبر واجتماع را برای اموزش صحیح دینی بکار بریم وماه محرم وصفر را جهت تبلیغ استفاده نماییم ومدرسه شهید عارف الحسینی باید دوره های مبلغین را تدارک ببیندوانان با فصاحت وبلاغت اول مخاطب شناسی وسپس کلام را شروع نمایند ، شهید بزرگوار علامه مطهری برای یک ساعت سخنرانی 5ساعت مطالعه می کرد.ماهم اول مطالعه بعد به منبر برویم.


سید محمد سبطین مسول مجلس وحدت مسلمین ایالت خیبر پختوانخواه با تاکید به این که مدرسه شهید عارف الحسینی تعلیمات شهید را جلو می برد برای این است که این کنفرانس پیام های عاشورا رابرگزار نموده است گفت: پیام ها یی که در این کنفرانس مطرح شده باید سال اینده بررسی شود که تاچه اندازه عملی شده است.

 

اقای محمد باقرمنتظری با بیان این که شب وروز مباهله را به همه عزیزان تبریک عرض می نمایم و تشکر می کنم از مدیریت مدرسه شهید عارف الحسینی برای برگزاری کنفرانس پیام های عاشورا وتجمع ارزشمند علمای گرامی از سراسر ایالت گفت: ما علما باید منظم باشیم نگاه کنید دشمنان مان که باطلند چقدر منظم وبا برنامه کار می کنند وما برعکس انان نامنظم هستیم. دشمنان ما متحدند ومتاسفانه ما نیستیم .


وی افزود: ما باید مرکزی داشته باشیم وماهانه جلسه داشته باشیم.علمای هرمنطقه باید قبل از روز جمعه با هم جلسه داشته باشند تا موضو عات جمعه را باهم مشورت کنند وسپس خطبه های نماز جمعه را بخوانند./988/د101/ک

ارسال نظرات