۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۲۲۷۲۷۷
با حضور مسؤولان استان صورت گرفت؛

بررسی راهکار برگزاری موفقیت آمیز عزای حسینی در عتبات عالیات

خبرگزاری رسا ـ همایش بررسی راهکارهای برگزاری موفقیت آمیز مراسم عزای حسینی از سوی آستان‎های قدس حسینی وعباسی در کربلا برگزار شد.
بين الحرمين، عتبات عاليات، کربلا

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، بخش عشایر و هیأت های عزاداری عراق و جهان اسلام وابسته به آستان های مقدس حسینی و عباسی، همایشی را برای بررسی راهکارهای برگزاری موفقیت آمیز مراسم عزای حسینی در سالن خاتم الانبیای حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار کرد.

 

مسؤولان عتبات عالیات، رییس شورای استانی، فرماندار، رییس پلیس، مسؤولان ارگان های خدماتی و جمعی از مسؤولان هیأت های عزاداری کربلا در این همایش حضور داشتند.

 

افضل الشامی معاون تولیت آستان قدس حسینی در این همایش گفت: اعضای حزب بعث در دوران دیکتاتوری در این مکان به برگزاری همایش چگونگی جلوگیری از برگزاری مراسم عزای حسینی می پرداختند ولی امروزه به فضل خداوند برای برگزاری باشکوه این مراسم در این مکان حضور یافته ایم.

 

وی برنامه ریزی دقیق در پرتو شرایط بحرانی کشور به ویژه هدف قرار گرفتن هیأت های عزاداری از سوی پیروان جریان اموی را بسیار مهم توصیف کرد.

 

عقیل الطریحی فرماندار کربلا نیز تصریح کرد: ما باید نسبت به ارسال پیام ارزشی، همزیستی، صلح و محبت حسینی به سراسر جهانیان توجه ویژه ای داشته باشیم. این پیام تنها از راه خادمان حضرت اباعبدالله(ع) ارسال می شود.

 

وی نقش رسانه ها را در تبلیغ نهضت حسینی و شعائر محرم مهم توصیف کرد و ادامه داد: رسانه ها باید به پوشش موفقیت قهرمانان عراقی که به ندای مرجعیت تقلید لبیک گفته و از ملت و مقدسات دفاع می کنند نیز اهتمام ورزند چرا که آنان راه حسینی را ادامه داده و اندیشه های حسینی در مبارزه با شرارت و گمراهی را به همراه دارند.

 

الطریحی تأکید کرد: مراسم عاشورای امسال با سال های گذشته تفاوت دارد زیرا دوستداران اهل بیت(ع) در حال لمس واقعه طف و جنگ با باطل قرار دارند.

 

نصیف الخطابی رییس شورای استان کربلا همه به عنوان یکی دیگر از سخنرانان به مواضع هیأت های حسینی در قبال آوارگان عراقی پرداخت و گفت: هیأت های عزداری مواضع درخشانی از خود به نمایش گذاشته و آوارگان را در حسینیه ها و مساجد و تکیه ها اسکان دادند./980/ب902/د

ارسال نظرات