۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۲۲۷۷۵۸
ادامه اعتراض به حکم اعدام آیت الله نمر؛

برگزاری تجمع و تظاهرات در لبنان و عربستان سعودی

خبرگزاری رسا ـ مناطق مختلف دنیا شاهد ادامه تجمعات و تظاهرات مختلف در اعتراض به صدور حکم اعدام برای آیت الله نمر بود.
برگزاري تجمعي در اعتراض به صدور حکم اعدام براي آيت الله نمر در بيروت

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روز گذشته تظاهرات باشکوهی در قطیف عربستان برگزار شد و تظاهرکنندگان خواستار لغو حکم اعدام آیت الله نمر و هفت تن دیگر از شهروندان شیعه عربستانی شدند.

 

با توجه به اینکه دادگاه عربستان سه شنبه گذشته هفت تن از شهروندان شرق عربستان را محکوم به اعدام کرد، تظاهرکنندگان خشمگین بر لزوم عدم تکرار صدور احکام سیاسی برای شیعیان در شرق عربستان شدند.

 

خانواده شهدای عربستانی: ملت عربستان راه آیت الله نمر در مقابله با ناعدالتی را ادامه می‌دهد

 

از سوی دیگر خانواده شهدای انقلاب 2012 قطیف با صدور بیانیه‌ای با تاکید بر همبستگی خانواده شهدای عربستانی با آیت الله نمر، خاطرنشان کردند: حکم اعدام این عالم عربستانی حکمی ظالمانه است که مردم عربستان به هیچ وجه آن را نمی‌پذیرند.

 

در این بیانیه آمده است: خانواده شهدای عربستان راه آیت الله نمر در مطابله حقوق مشروع شیعیان در شرق عربستان را ادامه داده و به هیچ وجه با ظلم و تبعیض کنار نمی‌آیند.

 

خانواده شهدای عربستان خواستار حمایت همه آزدگان دینا از آیت الله نمر شدند و اظهار داشتند که باید جلوی ناعدالتی حکومت حاکم در عربستان را گرفت.

 

برگزاری تجمع اعتراض آمیز در بیروت


در همین راستا جنبش همبستگی با ملت بحرین با برگزاری تجمعی مقابل ساختمان سازمان ملل در بیروت به حمایت از آیت الله نمر پرداخت.

 

در این تجمع که با حضور شخصیت‌های دینی و سیاسی لبنانی و اروپایی برگزار شد، سخنرانان با اشاره به اینکه حکومت عربستان انواع فتنه‌ها را در منطقه مدیریت می‌کند، بر لزوم لغو حکم ظالمانه اعدام در حق آیت الله نمر تاکید شد.

 

تجمع کنندگان خواستار توجه نهادهای حقوق بشر به اقدامات ظالمانه آل سعود و جلوگیری از تکرار سلسله احکام سیاسی دادگاه عربستان در مورد شهروندان این کشور در مناطق قطیف و احساء شدند./983/ب901/ک

ارسال نظرات