۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۲۲۷۷۹۶

آوارگی ۸ هزار مسلمان میانماری به دلیل خشونت های دولت

خبرگزاری رسا ـ بنا به اعلام سازمان های حقوق بشر میانمار، طی چند هفته گذشته هشت هزار مسلمان روهینگیا به دلیل افزایش بازداشت های مسلمانان توسط دولت میانمار، مجبور به فرار از منازل خود شدند.
ميانمار

 

به گزارش خبرگزاری رسا،"کریس لیوا" مدیر سازمان حقوق بشر میانمار، در گفتگو با خبرگزاری اناضول گفت: به دلیل افزایش بازداشت های مسلمانان توسط دولت میانمار، حدود هشت هزار نفر از آنان طی چند هفته گذشته آواره شده اند. این درحالی است که تعداد این مسلمانان آواره، از سال گذشته نیز فراتر رفته است.

 

وی افزود: مسلمانانی که از خانه و کاشانه خود در غرب میانمار فراری شده اند، به وسیله قایق به سمت تایلند و مالزی گریخته اند.

 

لیوا خاطرنشان کرد: طی چند هفته گذشته دولت میانمار با اعمال خشونت علیه مسلمانان، بسیاری از رهبران دینی آنان را در منطقه اراکان دستگیر کرده است. تعدادی از این بازداشت شدگان مورد شکنجه قرار گرفته و این مسئله موجب ایجاد رعب و وحشت در میان مسلمانان ساکن اراکان شده است.

 

شایان ذکر است دولت بودایی میانمار، اقلیت مسلمان روهینگیا را در این کشور به رسمیت نمی شناسد و به موجب قانون سال 1982 این کشور، آنان را از حقوق شهروندی محروم کرده است. این درحالی است که حدود یک میلیون و 300 هزار مسلمان در ایالت اراکان میانمار زندگی می کنند و همواره مورد خشونت و آزار از سوی بوداییان قرار دارند./982/د102/ک

منبع: خبرگزاری تقریب

 

ارسال نظرات