۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۲۲۸۲۳۰
در راولپندی پاکستان:

کنفرانس «حرکت تاریخی عاشورا و اهداف امام حسین» برگزار شد

خبرگزاری رسا - کنفرانس «حرکت تاریخی عاشورا و اهداف امام حسین(ع)» با همکاری انجمن عالمی پنجتن پاک در شورای هنری راولپندی برگزارشد.
کنفرانس حرکت تاريخي عاشورا و اهداف امام حسين


 

به گزارش خبرگزاری رسا، کنفرانس «حرکت تاریخی عاشورا و اهداف امام حسین(ع)» با همکاری انجمن عالمی پنجتن پاک و با شرکت محمد اکبری وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ ایران در راولپندی در شورای هنری راولپندی برگزارشد.

 

 به عنوان میهمان ویژه شرکت داشت ، علما و دانشمندان مذاهب مختلف در خصوص حرکت تاریخی عاشورا و اقتضائات اهداف امام حسین علیه السلام در عصر حاضر سخنرانی کردند.

 

مسئول خانه فرهنگ ایران در راولپندی، گفت: امام حسین(ع) با شعار اصلاح در امت جدش حرکت خود را شروع و در این راه ، جان خود را نیز فدا نمودند.

 

اکبری شرایط کنونی را نیز شرایطی حساس بیان کرد که در صورت عدم توجهه به اولویت ها آسیب کلی به امت واحده اسلامی وارد شده و کل جهان اسلام متاثر از آن خواهد شد.

 

آقای الله یار نیازی،دبیر متحده علماء و مشایخ گفت: هرکس که کلمه الااله الله می خواند احسان امام حسین(ع) را فراموش نمی کند.

 

سید علی اکبر کاظمی گفت: امام حسین(ع) میراث مشترک همه ملت اسلام و پیام امام حسین(ع) برای همه است.ایشان امام انسانیت ، حریت و مظلومین است. کربلا میزان صداقت و یک درسگاه است.

 

آقای  مهارج کرشنا هندو مذهب گفت: شخصیت های  از هر گروه که اینجا حضور دارند، لائق تحسین و مبارک هستند. یزیدیان می خواهندکارهای خود را به لباس اسلام بپوشانند. خطبه امام سجاد(ع) در دربار یزید را فرموده اند  تاوقتی که گواهی در اذان باقی می ماند ذکر حسین(ع) هم دائم و باقی است.

 

در پایان، لوح یادبود کربلای معلی به رسم یادبود به پیر عظمت الله سلطان رییس انجمن پنجتن پاک اهداء شد./988/د102/ک

ارسال نظرات