۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۲۲۸۸۲۹

انتشار کتاب اینجا آسمان نزدیک‌تر است

خبرگزاری رسا ـ کتاب «اینجا آسمان نزدیک‌تر است» تألیف مصطفی پورنجاتی در شمارگان هزار نسخه و قیمت 3000 تومان روانه بازار شده است.
کتاب «اينجا آسمان نزديک‌تر است»

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب «اینجا آسمان نزدیک‌تر است» به همت معاونت مؤسسه فرهنگی و ارتباطات مؤسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث منتشر شد.

 

مصطفی پورنجاتی در این کتاب به دل نگاره‌هایی با مضمون زیارت آستان حضرت امام رضا علیه السلام که اشاراتی غیر مستقیم به معارف امام شناسی دارد، پرداخته است.

 

تلاش در جهت شناساندن و ارتباط با الگوهای راستینی چون امام رضا علیه السلام وظیفه تمام علاقمندان به اندیشه حق مدارانه شیعه است، از دیر باز تاکنون آثار متعددی در شخصیت شناسی و مطالب مرتبط با هر یک از معصومان منتشر شده است. اما ارادت شیعیان و به ویژه ایرانیان همواره سبب شده است که هر ساله حوزه نشر شاهد رخ نمایی آثار جدیدی در این زمینه‌ها باشد.

 

در این میان آثاری که با محوریت امام رضا علیه السلام سامان می‌یابد از شمارگان بیشتری برخوردار است. مؤسسه دارالحدیث نیز در راستای همایش ملی حدیث رضوی در سال 92 رسالت عمومی سازی اندیشه‌های آن امام همام را نیز عهده‌دار بود، تصمیم به خلق مجموعه‌ای جدید از آثار مرتبط با امام رضا علیه السلام گرفت که کتاب اینجا آسمان نزدیک‌تر است یکی از این مجموعه است.

 

بهره گیری از منابع معتبر، گزیده‌گویی، بهرمنده‌ی از صنایع هنری، تنوع و قابل استفاده بودن برای سلیقه‌های گوناگون از ویژگیهای این کتاب است.

 

نزدیک‌تر از دور، سلام همسایه، راز قبله، فرشی تاتو، بهانه آب، پرنده حرمت، شرم حضور، نزدیکتر بیا، روبه رئوف، اینجا آسمان نزدیک‌تر است، راز لذت‌ها و طعم‌ها و در را باز می‌گذارم از جمله مطالب این کتاب است.

 

در بخش پرنده حرمت آمده است: به پاداش کدام نجابت، پرهای نرم و سفید و خاکستری‌ات جواز همسایگی گرفت! و چگونه از این همه پرنده، قرعه کام به نامت افتاد، چه زودتر از آنهای دیگر، فال خوب جوارش را از رواق تقدیر ربودی! حلال دلت!

 

کبوتر جان! حالا که ایستاده‌ای بر سقف اسماعیل طلایی، بر قشر زرین گنبد، بر ساحل صحن، حالا که دان مقدس آستانش بر دهان می‌گذاری، سفیر خواهش من باش! من هنوز رازهای دلم را روی نامه می‌نویسم، کبوتر! و به پای تو می‌بندم، چقدر خوشبختی پرنده مقیم حرم!

 

شایان ذکر است، کتاب «اینجا آسمان نزدیک‌تر است» تألیف مصطفی پورنجاتی در شمارگان هزار نسخه و قیمت 3000 تومان روانه بازار شده است./993/ن603/ق

ارسال نظرات