۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۲۲۹۰۹۰
نماینده آیت الله سیستانی:

تقابل اردوگاه امام حسین و یزید همیشگی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده حضرت آیت الله سیستانی تأکید کرد که نبرد میان حق و باطل همانند جنگ امام حسین(ع) با یزید همیشگی است و در هر زمان و مکانی تکرار می‎شود.
حجت الاسلام سيد احمد صافي نماينده حضرت آيت الله سيستاني در کربلا

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید احمد صافی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت آستان قدس عباسی با جمعی از رزمندگان شرکت کننده در عملیات آزادی منطقه جرف الصخر در این حرم مطهر دیدار و گفت وگو کرد.

 

وی با اشاره به ادامه همیشگی نبرد میان جبهه امام حسین(ع) و یزید گفت: در هر زمان و مکانی شاهد نبرد میان اردوگاه امام حسین(ع) و اردوگاه یزید یا عبیدالله بن زیاد یا شمر یا شبث یا حرمله یا هر نوع اسم دیگری هستیم، بنابراین نبرد حق و باطل همیشه وجود دارد.

 

حجت الاسلام صافی از یاران اباعبدالله(ع) به عنوان عامل موفقیت نهضت حسینی یاد کرد و افزود: هر فردی که بخواهد خانه ای بسازد، از بهترین لوازم برای ساخت این خانه استفاده می کند. حضرت اباعبدالله(ع) نیز که پروژه ای طولانی مدت را دنبال می کرد، یارانی را برگزید تا نهضت عاشورا جاودانه شود.

 

نماینده آیت الله سیستانی نقش امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) را در جاودانه ماندن عاشورا پررنگ خواند و تصریح کرد: امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) حقایق را برای مردم بازگو کرده و لباس تقلب را از تن یزید خارج ساختند و او را رسوا کردند. حضرت اباالفضل(س) و حضرت علی اکبر(ع) نیز از عوامل بسیار اساسی عاشورا به شمار می آیند.

 

وی خاطر نشان ساخت: این مسائل سبب شد نهضت عاشورا پس از 14 قرن همچنان قوی و سراسری باشد و انقلاب ها علیه ظلم و ستمکاران با الگوگیری از عاشورا شکل گیرند.

 

حجت الاسلام صافی با اشاره به ویژگی های دشمنان اسلام، ادامه داد: دشمنان اسلام توانایی رودررویی با مسلمانان را ندارند به همین دلیل به مکر و نیرنگ و فریبکاری روی می آورند. گرچه چشمانمان از دیدار امام زمان(عج) محروم شده است ولی مراجع تقلید به عنوان نماینده این حضرت در میان ما حضور دارند.

 

نماینده حضرت آیت الله سیستانی از تلاش های رزمندگان در جنگ علیه داعش تقدیر کرد و گفت: هنگامی که زیر خیمه فقیه و حاکم شرعی به جهاد می پردازید، همانند این است که در اردوگاه امام حسین(ع) حضور یافته اید. خون های ریخته شده مجاهدان سبب افزایش پهلوانان شده و با ان عزم و اراده می توانید دشمن را با شکست مواجه سازید./980/ب902/د

ارسال نظرات