۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۲۲۹۳۹۲

برگزاری عزاداری عاشورای حسینی در روسیه و چین

خبرگزاری رسا ـ شیعیان مقیم پایتخت روسیه و چین در سالروز شهادت سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفای ایشان عزاداری کردند.
روسيه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، عزاداری عاشورای حسینی در مسجد خاتم الانبیای سفارت ایران با حضور جمع زیادی از ایرانیان و همچنین افغان های مقیم مسکو برگزار شد.

 

در این مراسم حجت الاسلام اکبری جدی به عنوان خطیب مراسم طی سخنانی به مصائبی که سید الشهدا (ع) در راه دین اسلام متحمل شده اشاره و آن را برکت بزرگ برای امت اسلام خواند.

 

وی همچنین به جایگاه امام حسین و نقش مهم وی در احیای دین و اصلاح مسیر مسلمانان اشاره کرد.

 

مراسم عزاداری عاشورای حسینی در دو مسجد 'آترادنی' و مسجد جامع مسکو نیز با حضور پرشور شیعیان آذری تبار مقیم پایتخت روسیه برگزار شد.

 

همچنین مراسم و آیین های گرامیداشت دهه محرم که سفارت ایران در پکن میزبان برگزاری آن بود، امسال حال و هوای دیگری داشت چرا که علاوه بر ایرانیان مقیم، تعدادی از اتباع چینی مسلمان نیز در جمع ایرانیان حاضر شده بودند.

 

دانشجویان، تجار، کسبه، ایرانیان مقیم، کارکنان سفارت، اساتید دانشگاه و همه همه از ابتدای صبح امروز (سه شنبه) آمده بودند تا ارادت خود را به سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) نشان دهند.

 

حجت الاسلام شریعتی نیز در سخنانی در این مراسم با اشاره به قیام امام حسین (ع) به عنوان نماد آزادگی و ظلم ستیزی، بر هوشیاری بیشتر در برابر دسیسه های دشمنان اسلام، حفظ وحدت و دوری از تفرقه تاکید کرد.

 

وی گفت: حماسه عاشورا شورانگیز ترین حماسه تاریخ بشری است که نیرومندترین احساسات میلیون ها انسان را برانگیخته و از مرزهای جغرافیایی و اعتقادی نیز گذشته است.

 

حجت الاسلام شریعتی تصریح کرد: ارزش، اعتبار و عظمت شخصیت امام حسین (ع) و قیام عاشورا به قدری است که نه تنها دوستان و پیروانش، بلکه بیگانگان هم در مقابل نام با شکوه و خواستنی او سر تعظیم فرود می آورند و قیام مقدس کربلا را با احترام و تکریم یاد می کنند./982/ب101/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات