۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۲۲۹۷۳۶

نماینده آیت الله سیستانی مبارزه با فساد سازمان‎های نظامی را خواستار شد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کربلا بر لزوم ریشه کن شدن فساد در دستگاه‎های نظامی تأکید کرد.
حجت الاسلام احمد صافي نماينده آيت الله سيستاني

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید احمد صافی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه شهر مقدس کربلا که در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد اختلافات سیاسی را بهترین فرصت برای داعش توصیف کرد و گفت: اختلافات سیاسی در سال های گذشته نشان داد که به شدت بر کشور به ویژه پرونده های امنیتی و نظامی تأثیر می گذارد و بر اساس این اختلافات بود که تروریست ها موفق به ورود به عراق و تسلط بر تعدادی از مناطق شدند.

 

وی افزود: سیاستمداران باید وضع بحرانی کنونی را به خوبی درک کرده و مصالح حزبی و طایفه ای و منطقه ای را کنار بگذارند. آنان همچنین وظیفه دارند اقدامات نامطلوب گذشته خود را جبران کنند.

 

حجت الاسلام صافی با اشاره به وجود فساد در سازمان های نظامی عراق، تصریح کرد: برخی از سازمان های نظامی به دلیل اختلافات سیاسی و ناکارآمدی مسؤولان نتوانستند فعالیت مطلوبی از خود به نمایش بگذارند. فساد مالی و اداری از دیگر عوامل عملکرد ضعیف سازمان های نظامی به شمار می آید.

 

نماینده آیت الله سیستانی، نیروهای نظامی را مسؤول مستقیم کنترل امنیت و ایستادگی در برابر تهدیدهای داخلی و خارجی عنوان کرد و ادامه داد: در حالی که دستگاه های امنیتی مسؤول مبارزه با مفسدان هستند، شاهد بروز فساد در این دستگاه هستیم. مسؤولیت این دستگاه ها باید در اختیار افراد شجاع و کاربلدی قرار گیرند که تحت تاثیر مسائل شخصی و مالی قرار نگیرند.

 

خطیب جمعه کربلا خاطر نشان ساخت: پیروزی نیروهای امنیتی بر تروریست ها در برخی مناطق نشان داد که آنان توانایی دفاع از عراق و عراقی ها را دارند.

 

وی در بخش پایانی خطبه های نماز جمعه از همه کسانی که در برگزاری موفقیت آمیز عزاداری عاشورا نقش داشتند، تقدیر و تشکر کرد./980/ب901/د

ارسال نظرات