۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۲۲۹۸۵۹

کتاب بهارستان در گام چهاردهم

خبرگزاری رسا ـ شماره چهاردهم ماهنامه «کتاب بهارستان» از سوی کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی منتشر شد.
شماره چهاردهم کتاب بهارستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، شماره چهاردهم ماهنامه «کتاب بهارستان»، از سوی کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی منتشر شد.

 

برگزاری کارگاه روش‌های تصحیح و ویراستاری متون تاریخی (اسناد و نسخ خطی) با حضور استاد جمشید کیانفر و استقبال فهرست‌نویسان و علاقه‌مندان به این حوزه و گزارشی پیرامون مباحث مطرح شده در کارگاه در این شماره کتاب بهارستان منتشر شده است.

 

انتشار چهارمین شماره مطبوعات بهارستان، فصلنامه مطالعات نشریه‌های ادواری و مجمل الاقوال فی الحکم و الامثال تألیف احمد بن احمد بن احمد الدمانیسی السیواسی (سده 7 ق) و معرفی این دو منبع تازه منتشر شده از سوی کتابخانه دیگر اخبار این شماره کتاب بهارستان است.

 

برگزاری نمایشگاه اسناد افتخار به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس در ساختمان کتابخانه ملی ایران با مشارکت کتابخانه مجلس و نمایش 62 عنوان در قالب 9 قطعه عکس و 57 برگ سند از هشت سال دفاع مقدس بخش دیگر این مجله است.

 

در بخش اسناد نیز اهدای ده فقره سند ازدواج از دوره قاجار و پهلوی که دارای خط خوش و نثری موزون هستند و همچنین پایان پروژه فهرست­نویسی اسناد انتخابات مجلس شورای ملی، فهرست­نویسی اسناد انتخابات دوره بیستم مجلس شورای ملی آمده است.

 

در بخش فراهم آوری نیز خرید کتاب از نمایشگاه کتاب تبریز به منظور جمع آوری کتاب‌های ناشران محلی جهت تکمیل نمودن منابع کتابخانه با توجه به اینکه بسیاری از این کتابها در تهران یافت نمی‌شود، و اهدای کتابخانه شخصی مرحومه ربابه پرهیزگار به کتابخانه مجلس آمده است.

 

بازدید «هری کمراینن» سفیر کشور فنلاند از کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی و بحث و تبادل نظر با دکتر محمد رجبی از اخبار بخش بین‌الملل است. در این بخش همچنین اخبار و گزارش‌های کاملی مربوط به برگزاری شصت و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت و غرفه کتابخانه مجلس در آن آمده است. گزارش حضور و عملکرد دکتر محمد رجبی در نشست سالانه شورای جهانی آرشیو در جیرونا نیز در این بخش آمده است.

 

گزارش مراسم رونمایی و نقد و بررسی کتاب «نیست‌انگاری و شعر معاصر» با حضور دکتر محمد رجبی و دکتر رضا داوری اردکانی و گزارش برگزاری مراسم اربعین استاد مختار علیزاده در مرکز همایش‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی، و از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و با همکاری بنیاد فردید و کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی نیز در این شماره کتاب بهارستان آمده است.

 

در تدوین ماهنامه «کتاب بهارستان» تلاش بر آن بوده است که اخبار کتابخانه مجلس در آن انعکاس بیابد، به عبارتی کتاب بهارستان آیینه‌ تمام‌نمای فعالیت‌های صورت گرفته در کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی و تلاش‌های کارکنان کتابخانه می‌باشد./998/د102/ق

ارسال نظرات