۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۲۳۰۱۳۵
از سوی مرکز نشر هاجر:

مدح امیرالمومنین در شعر فارسی منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب آیینه خدا؛ امیرالمومنین(ع)‌ در شعر فارسی از سوی مرکز نشر هاجر وابسته به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران منتشر شد.
نشر هاجر

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، احمد شایانفر مدیر اجرایی مرکز نشر هاجر گفت: این کتاب به قلم سیدمصطفی موسوی گرمارودی گردآوری شده و دربردارنده مدح امیرالمومنین(ع) در دواوین شعر شعرای فارسی‌زبان است.



وی افزود: موسوی گرمارودی در این کتاب شعر شعرای فارسی‌زبان را به صورت موضوعی دسته‌بندی کرده و از زمان ولادت حضرت علی(ع) آغاز کرده است.



مدیر اجرایی مرکز نشر هاجر با اشاره به اینکه این اثر با پیشگفتار حجت‌الاسلام و المسلمین محمودرضا جمشیدی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور به چاپ رسیده است، اضافه کرد: حجت‌الاسلام و المسلمین جمشیدی در پیشگفتار خود آورده است: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران درصدد است که به تدریج دانش‌پژوهان و طلاب عزیز را با ادبیات آیینی بیشتر آشنا سازد و این ضرورتی حیاتی برای آینده حوزه‌های ما است. اگر بانوان به شعر آیینی عنایت ویژه‌ای داشته باشند و سیر ادب آیینی را در اشعار پیشینیان تا زمان حال پیگیری نمایند، گامی پیروزمندانه جهت ارتقای ایمان و عاطفه نسل آینده برداشته‌اند که لزوم آن بر هیچ دانش‌پژوهی پنهان نیست.



وی با اشاره به این‌که در کتاب آیینه خورشید در هر موضوع تک‌بیت‌هایی از شاعران مختلف ذکر شده است، تصریح کرد: در پایان کتاب نیز اشعار برگزیده از شاعران معاصر و کهن ادب فارسی آمده است.



شایانفر گفت: این کتاب دربردارنده نمایه آیات، روایات، اعلام، اماکن، کتاب‌ها و منابع است که استفاده از آن را تسهیل می‌کند.



مدیر اجرایی مرکز نشر هاجر یادآور شد: کتاب آیینه خورشید در 480 صفحه وزیری به قیمت 135 هزار ریال و در شمارگان 4 هزار نسخه منتشر شده است./978/د101/ی

ارسال نظرات