۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۲۳۰۲۴۳

داستان‌های شاهنامه فردوسی چهارده جلدی شد

خبرگزاری رسا ـ دو جلد از مجموعه «داستان‌های شاهنامه فردوسی» به همت انتشارات آستان قدس رضوی چاپ و منتشر شد و این مجموعه کتاب را چهارده جلدی کرد.
شاهنامه فردوسي

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از به‌نشر، در گستره ادب پارسی نویسندگان و شاعران نامداری پا به عرصه وجود نهاده‌اند که از آن میان کسانی همچون فردوسی بر بلندای قله افتخار ایستاده‌اند و توجه فرهنگ دوستان و دانش پژوهان را در سراسر دنیا به خود معطوف کرده است.

  

انتشارات آستان قدس رضوی نیز در این راستا و با هدف برقراری ارتباط فکری جوانان با ادبیات کهن ایرانی و آشنایی با فردوسی، حکیم و شاعر حماسی سرزمین توس «مجموعه داستان‌های شاهنامه فردوسی» را چاپ و منتشر می‌کند.

  

این مجموعه بزرگ که تا کنون 14 مجلد از آن به چاپ و توزیع رسیده است شامل برگردان ادبیات به نثر و شرح لغات، ترکیبات، و تفسیر برخی از ادبیات دشوار به قلم دکتر حمیدرضا نویدی مهر(نگهبان) و ویراسته دکتر محمدرضا راشد محصل می‌باشد.

 

دو جلد از این مجموعه تحت عنوان «نبرد دوازده رُخ» و «نبرد کیخسرو و افراسیاب» در قالب جلد دوازدهم و جلد چهاردهم این مجموعه در حال حاضر توسط به نشر چاپ و توزیع شده است.

 

کتاب «نبرد دوازده رُخ» ماجرایی جذاب و هیجان انگیز از رویارویی چهره به چهره پهلوانان ایران زمین در مقابل جنگاوران سرزمین توران روایت می‌شود.

  

کتاب «نبرد کیخسرو و افراسیاب» نیز در بردارنده حوادث و رخدادهایی است که در آن ایرانیان برای انتقام خون سیاوش، به فرماندهی رستم، عزم ستیز با تورانیان را می‌کنند.

  

در این مجموعه کتاب با ارائه شرح مختصر از زندگی فردوسی، سعی شده است همراه با برگردان متن نظم داستان به نثر و شرح واژگان، عموم خوانندگان و علاقه مندان سعر و ادب پارسی با بسیاری از حوادث تلخ و شیرین نیاکان خود آشنا می‌شوند و ظرافت‌های بیان فردوسی را در می‌یابند.

 

شایان ذکر است علاقه مندان به تهیه این مجموعه کتاب و همچنین سایر کتاب‌های به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) می‌توانند به نشانی اینترنتی www.behnashr.com و یا فروشگاه‌های مشهد و نمایندگی‌های سراسر کشور مراجعه کنند./998/د102/ق

ارسال نظرات