۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۲۳۰۹۰۲
نماینده آیت الله سیستانی:

مبارزه با فساد باید از رأس گروه‎های سیاسی آغاز شود

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف با اشاره به گسترش فساد اداری در عراق، بر لزوم آغاز مبارزه با فساد از رأس گروه‎های سیاسی تأکید کرد.
حجت الاسلام شيخ عبدالمهدي کربلايي نماينده آيت الله سيستاني در کربلا

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس کربلا که در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد از بهبود روابط با کشورهای خارجی ابراز خرسندی کرد و گفت: سفر مقامات عراقی به کشورهای خارجی برای بهبود روابط، اقدام مثبتی است که امیدواریم با عکس العمل مناسبی مواجه شده و بتواند مشکلات عراق و منطقه را حل کند.

 

وی با اشاره به تغییر برخی فرماندهان نظامی در عراق افزود: امیدوارم این تغییرات نیز بتواند سازمان های نظامی و امنیتی را اصلاح کند. از سیاستمداران انتظار می رود در راستای اصلاح دولت اقدامات جدی و واقعی انجام دهند.

 

حجت الاسلام کربلایی از عملکرد نامطلوب دستگاه های امنیتی به عنوان عامل ورود داعش به عراق و تسلط بر تعدادی از شهرها اشاره کرد و اظهار داشت: فساد موجود در ارگان های دولتی تنها با همکاری رهبران گروه های سیاسی و به دور از حساب های سیاسی صورت گیرد. در این راه نباید از هیچ مساله ای هراس داشت و مبارزه با فساد از رأس گروه های سیاسی آغاز شود.

 

فساد اداری در سراسر عراق ریشه دوانده است

 

نماینده حضرت آیت الله سیستانی، رهبران گروه های سیاسی را به ریشه کن شدن فساد موجود در گروه های خود و دوری از پایبندی به مصالح حزبی در مسائل دولتی فراخواند و تصریح کرد: فساد اداری در سال های گذشته در سراسر کشور ریشه دوانده و برای ریشه کن شدن آن به تلاش همگانی نیاز است. اگر فساد به همین منوال باقی بماند هیچ امیدی به ثبات سیاسی و امنیتی و پیشرفت علمی و اقتصادی در عراق وجود ندارد.

 

وی ریشه بسیاری از مشکلات عراق را اختلاف میان سیاستمداران توصیف کرد و ادامه داد: این اختلافات نه تنها به کشور و ملت بلکه حتی به گروه های سیاسی نیز سرایت کرده و اگر آنان به صورت یکپارچه و بدون در نظر گرفتن مصالح حزبی و مذهبی و قومیتی به مردم خدمت کند، احترام همگانی را برای خود جذب کرده اند.

 

خطیب جمعه کربلا در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه به عدم تصویب بودجه سال 2014 اشاره کرد و گفت: عدم تصویب بودجه امسال، زیان های فراوانی برای کشور به همراه داشت و فرصت کاهش میزان بیکاری، استخدام فارغ التحصیلان و اجرای پروژه های مهم را گرفت.

 

حجت الاسلام کربلایی خاطر نشان ساخت: با توجه به اینکه سال 2014 رو به پایان است، بودجه سال 2014 باید به سرعت تصویب شود چرا که قیمت نفت نیز کاهش یافته تا مطالبات مردم برآورده شده و کشور به سوی پرتگاه نرود./980/ب901/د

ارسال نظرات