۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۲۳۱۱۹۰
عضو ارشد جنبش حماس:

مسلح کردن کرانه باختری گامی مهم برای بازپس‌گیری فلسطین است

خبرگزاری رسا ـ یکی از رهبران ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در سخنانی تاکید کرد باید سلاح فلسطینی پیشرفته شود و برای آزادی هر وجب از خاک فلسطین در اختیار اعضای مقاومت از جمله در کرانه باختری قرار گیرد.
محمود الزهار

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محمود الزهار از رهبران ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» در سخنانی بر ضرروت توجه و تکیه بر ذخیره مقاومت در کرانه باختری و تسلیح آن تاکید کرد.

 

الزهار در دیدار شب گذشته خود با خود با تعدادی از صاحب‌نظران و نخبگان در خان‌یونس غزه گفت: عملیات‌های شهادت‌طلبانه‌ای که اخیر در قدس و کرانه باختری انجام شد یکی از ابتکارات مقاومت در این مناطق بود و برای هدف قرار دادن هر وجب از خاک فلسطین که (توسط اسرائیل) اشغال شده است باید سلاح‌ها را پیشرفته کرد. وی افزود: این وظیفه ماست و اگر انجام ندهیم ما به شما خیانت کرده‌ایم.

 

الزهار در ادامه هماهنگی امنیتی تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و گفت که بدون آشتی می‌توان به اهداف مقاومت دست یافت. وی همچنین به تونل‌های مقاومت که نظریه امنیت ملی اسرائیلی را در هم شکست اشاره کرد و آن را ستود و بار دیگر تاکید کرد که جنبش حماس ایجاد یک منطقه حائل در مرزهای غزه توسط رژیم صهیونیستی را نمی‌پذیرد.

 

این رهبر حماس در اشاره به طرح «رابرت سیری» فرستاده ویژه سارمان ملل در خاورمیانه برای بازسازی غزه گفت: حماس این طرح را رد می‌کند زیرا از طرف خود فلسطینی‌ها رد شده است. در این طرح بخش زیادی از اموال بازسازی به جیب ناظران بین‌المللی و کارمندان امنیتی می‌رود. وی از سازمان ملل خواست به وظایف خود در قبال غزه عمل کند.

 

الزهار در خصوص گذرگاه‌های غزه نیز گفت که این موضوع به رژیم صهیونیستی مربوط نیست و همگان منتظر تحرک دولت توافق ملی در این زمینه هستند. وی تاکید کرد که حماس ادامه محاصره غزه را نمی‌پذیرد. الزهار افزود : حماس شیفته جنگ نیست اما با وسایل متعدد از جمله سلاح‌های خود توانستیم به دشمن اسرائیلی ضربه وارد کنیم.

 

الزهار در پایان گفت که تا کنون دعوتی از طرف مصر برای ادامه مذاکرات آتش‌بس غزه دریافت نشده است. وی به انفجارهای صحرای سینا که ده‌ها سرباز مصری در آن کشته و زخمی شدند، نیز اشاره کرد و گفت که مصری‌ها خوب می‌دانند حماس در این مسأله نقشی نداشته است و به خاطر این حادثه متاسف است./994/د101/ک

ارسال نظرات