۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۲۳۱۴۹۶
مفتی مصر:

جریان‎های تروریستی با تفسیر نادرست قرآن درپی توجیه اقداماتشان هستند

خبرگزاری رسا ـ مفتی مصر با محکوم کردن اقدامات جریان‎های تروریستی بیان داشت که آنان با تفسیر نادرست قرآن درپی توجیه اقداماتشان هستند.
شوقي علام از علماي مصر


به گزارش خبرگزاری رسا، شوقی علام، مفتی مصر، روز گذشته در وزارت جوانان این کشور با محکوم کردن اقدامات تروریست‎ها تأکید کرد که جریان‎های تروریستی افزون بر کشتار و جنایت در کشورهای منطقه به تحریف و تفسیر اشتباه 50 آیه از قرآن کریم پرداختند.


وی با اشاره به هدف شوم این جریان تروریستی خاطرنشان ساخت: تروریست‎ها برای توجیه اقدامات غیر شرعی و اصرار بر ادامه مسیر اشتباه خود به تحریف و تفسیر نادرست قرآن می پردازند.


مفتی مصر، قرآن و سنت نبی اکرم (ص) را دو اصل اساسی در تعامل مسلمانان با مردم جهان و فهم اسلام تصریح کرد: جریان‎های تروریستی با تفسیر اشتباه آیات قرآن کریم دچار برداشت نادرست از آن شده‎اند. آنان مسیر صحیح و حقیقی را گم کرده‎اند.


وی یک ماه همنشینی و استفاده از درس‎های علما را بهتر از یک سال مطالعه خواند و گفت: تفسیر قرآن کریم به دست علمای حقیقی سبب حرکت و قدم برداشتن در مسیر صحیح می‎شود.


شوقی علام برده داری و خرید فروش برده را از اقدامات دوران جهالیت برشمرد و افزود: با ظهور دین مبیین اسلام دوران برده داری به تدریج پایان رسید. اسلام درپی آزادی مردم بوده و با هر نوع برده داری به شدت مخالف است.


وی مصلحت مردم را در پیروی از دستورات اسلام برشمرد و تأکید کرد: جوانان با آموختن معارف اسلامی و پیروی از دستورات الهی باید به جنگ افکار خرافی و اشتباه بروند./994/ب902/د

ارسال نظرات