۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۲۳۲۱۲۵
وکیل الازهر مصر:

دعوت سلفی‎ها از مردم برای بالا بردن قرآن خیانت به اسلام است

خبرگزاری رسا ـ وکیل الازهر مصر بیان داشت که دعوت سلفی‎ها از مردم برای بالابردن قرآن خیانت به کشور و اسلام محسوب می‎شود.
شيخ عباس شومان از علماي الازهر مصر


 

به گزارش خبرگزاری رسا، عباش شومان، وکیل الازهر مصر، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «اون تی فی» اقدامات سلفی‎ها را محکوم کرد و بیان داشت: دعوت سلفی برای بالابردن قرآن در جمعه آینده 28 نوامبر(7 آذر) خیانت به کشور و دین محسوب می‎شود. آنان با این گونه اقدامات درپی سودجویی از قرآن هستند.


وی افزود: دانشگاه الازهر مصر وظیفه دارد که جوانان را از اقدامات سلفی‎ها آگاه و آنان را برحذر دارد.


وکیل الازهر مصر تصریح کرد: سلفی‎ها با بالابردن قرآن درپی ضربه وارد ساختن به جامعه اسلامی و ایجاد ناامنی در کشورهای منطقه هستند.


عباس شومان با اشاره به جنایت‎های جریان‎های تکفیری و تروریستی اظهار داشت: تکفیری‎ها با نام اسلام جوانان را فریب می‎دهند و آنان را به عراق و سوریه می‎آورند. آنان انسان‎های بی‎گناه بسیاری را در کشورهای منطقه ذبح می‎کنند.


این عالم مصری با انتقاد از جریان‎های سلفی بیان داشت: دعوت برای بالابردن قرآن در راستای مصالح اسلام نیست. اگر سلفی‎ها واقعا درپی اصلاح در جامعه اسلامی هستند، چرا هنگامی که قرآن بر روی زمین افتاده و به آن هتک حرمت می‎شود، اقدامی انجام نمی دهد.


گفتنی است که جریان‎های سلفی در چند روز گذشته تبلیغات گسترده‎ای را علیه حکومت مصر و مراکز اسلامی به ویژه دانشگاه الازهر این کشور آغاز کرده است. آنان در تازه‎ترین اقدام خود از مردم این کشور برای بالابردن قرآن به عنوان اعتراض دعوت کرده‎اند./994/ب902/ک
 

ارسال نظرات