۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۲۳۲۳۵۳
مفتی اعظم آذربایجان:

مدل وحدت جمهوری اسلامی ایران الگوی کشورهای اسلامی باشد

خبرگزاری رسا ـ مفتی اعظم آذبایجان گفت: وظیفه همه علما پیگیری مساله وحدت و همبستگی است، در این راه نیز باید مدل جمهوری اسلامی ایران را دید و آن را الگو قرار داد.
کميسيون تخصصي بررسي راهکارهاي جهان اسلام براي برون رفت از بحران تکفير

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، الله شکور پاشازاده، مفتی اعظم آذربایجان در دومین روز از کنگره جهانی جریان های تکفیری و افراطی از دیدگاه علمای اسلام که در مدرسه امام موسی کاظم(ع) برگزار شد، گفت: مهم ترین توصیه خدا به مسلمانان این است که در کنار یکدیگر با آرامش زندگی کنند.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر جهان اسلام از سوی برخی نیروها با غرض خاص در حال ویرانی است، متأسفانه امروز تکفیری ها تهدید جدیدی برای جامعه انسانی و مسلمانان شده اند.

 

مفتی اعظم آذبایجان خاطرنشان کرد: جهان اسلام در معرض خطر بزرگی قرار گرفته است، نیروهایی که می خواهند وحدت اسلامی را از بین ببرند، در حالی که اشغالگران صهیونیزم مسجد الاقصی را اشغال کرده اند.

 

وی افزود: ما مسلمانان آذربایجان نمی توانیم در برابر ترور و کشتارهایی که در کشورها اسلامی صورت می گیرد بی تفاوت بمانیم؛ این گروه ها می خواهند با ایجاد تبلیغات، ثروت های طبیعی سرزمین ها را به دست گرفته و به غارت ببرند.

 

پاشازاده تأکید کرد: عملکرد منفی فتنه گران داخلی نیز بدترین معضل برای جهان اسلام است؛ این فتنه گران به ویران کردن قبور مقدس می پردازند؛ با شعار الله اکبر سر مسلمانان را می برند، امروز جهان اسلام با خطر بزرگی روبرو  است.

 

وی تصریح کرد: امروز دشمنان داخلی و خارجی با یکدیگر متحد شده اند تا معنویت را از مسلمانان بگیرند، ما به عنوان ملت آذربایجان نمی توانیم در برابر قتل عام هایی که در عراق و سوریه از سوی داعش صورت می گیرد بی تفاوت بمانیم.

 

مفتی اعظم آذبایجان بیان داشت: ما همبستگی و همکاری جوامع اسلامی را می خواهیم، وظیفه همه علما است که به دنبال وحدت و همبستگی باشند، در این راه نیز باید مدل جمهوری اسلامی ایران را دیده و آن را الگوی خود قرار دهند.

 

وی اظهار داشت: این همبستگی به سبب سیاست صحیح رهبران ایران به ویژه حضرت آیت الله خامنه ای است؛ ایران کشوری است که توانسته با ایدئولوژی غرب مقابله کند، این کشور توانسته در برابر گروه های تروریستی و تکفیری همانند داعش ایستادگی کند.

 

پاشازاده در پایان گفت: از جمهوری اسلامی ایران به ویژه رهبر این کشور به سبب برگزاری این کنگره تشکر می کنیم./993/ 202/ع

ارسال نظرات