۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۲۳۲۳۵۷
عالم برجسته یمنی:

اسلام با افراط بیگانه است/ بخشی از هزینه فوتبال برای مسلمان کردن بودایی ها کافی است

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای برجسته یمن گفت: جریان های تکفیری را کشورهای ثروت مند به وجود آورده اند، آنها با ثروت خود خانواده های فقیر را جذب می کنند؛ در حالی که کشورهای اسلامی باید به افراد فقیر کمک کنند حتی اگر این فرد کافر باشد، ما در فوتبال و دیگر مسائل کلی هزینه می کنیم اگر بخشی از این پول ها را برای جذب بودایی ها خرج کنیم می توانیم آنها را به اسلام دعوت کنیم.
حواشي کنگره جهاني جريان هاي افراطي و تکفيري ها از ديدگاه علماي اسلام در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شیخ شرف الدین شمس الدین از علمای برجسته یمن در دومین روز از کنگره جهانی جریان های تکفیری و افراطی از دیدگاه علمای اسلام گفت: امروز افراط و تفریط محکوم و مورد انزجار است.

 

وی افزود: اسلام با هرگونه تندروی بیگانه است؛ علما بدانند اتفاقاتی که در صحنه کشورهای عربی و اسلامی می افتد نتیجه ضعف کاری خودمان است؛ چون آنگونه که باید و شاید نتوانستیم خدمت کنیم.

 

این عالم برجسته یمنی اظهار داشت: در بسیاری از کشورهای اسلامی حکومت ها و افرادی که در رأس آن هستند دارای صبغه دینی و مذهبی نیستند، این یکی از ضعف ها است که سبب رشد جریان های مختلف افراطی و تکفیری در کشورهای اسلامی می شود.

 

وی ادامه داد: حتما باید از خودمان دفاع کنیم، بسیاری از مذاهب اسلامی بر وحدت و توحید تأکید می کند؛ باید آیاتی را که ما را به وحدت دعوت می کند در زندگی عملی خود پیاده کنیم و نگذاریم احکام فردی مذاهب وحدت ما را تحت الشعاع قرار دهد.

 

شمس الدین بیان داشت: در قرآن 120 آیه مسلمانان را به وحدت دعوت می کند؛ باید خودمان را برای یک وحدت عملی آماده کنیم و به دور محور دین باشیم؛ وقتی آیه ای می خواهد همزیستی مسالمت آمیز با اهل کتاب داشته باشیم مسلما این همزیستی را نسبت به مسلمانان نیز تأکید می کند؛ چرا که ما مسلمانان دارای قبله، قرآن و پیامبر واحد هستیم.

 

وی عنوان کرد: نمی توانیم کسانی را که هم دین و هم کیش ما هستند تکفیر کنیم، باید به روایات توجه کنیم و مبادا با روایات جعلی از هدف اصلی امت اسلامی دور شویم، باید تلاش کنیم که به مال و نوامیس مسلمانان خدشه ای نرسد.

 

این عالم یمنی اظهار داشت: خدا در آیات قرآن تأکید می کند که هیچ اجباری در پذیرفتن دین نیست و اگر فردی تجاوز کرد شما حق دفاع دارد، این پیام حیات بخش اسلام است، پیامبر(ص) نیز تأکید می کنند باید میان مسلمانان همکاری وجود داشته باشد، این ها مسائلی است که باید در صدد ریشه یابی آنها باشیم.

 

وی افزود: جریان های تکفیری را کشورهای ثروت مند با پول خود به وجود آورده اند، آنها با ثروت خود خانواده های فقیر را جذب خودشان می کنند؛ در حالی که کشورهای اسلامی باید به افراد فقیر کمک کنند حتی اگر این فرد کافر باشد، ما در فوتبال و دیگر مسائل کلی هزینه می کنیم اگر بخشی از این پول ها را برای جذب بودایی ها خرج کنیم می توانیم آنها را به اسلام دعوت کنیم.

 

این عالم اهل تسنن بیان داشت: همچنین باید افراد تندرو را از سخنرانی که سبب گمراهی افراد می شوند منع کنیم؛ اجازه ندهیم که این افراد رسانه ها را تغذیه کنند؛ باید جنایات داعش را به صورت صوتی و تصویری همراه با ترجمه برای جهانیان معرفی کنیم و تأکید کنیم که این ها به هیچ وجه اهل اسلام نیستند./993/202/ع

ارسال نظرات