۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۹
کد خبر: ۲۳۲۵۴۷

معرفی آخرین انتشارات آستان قدس رضوی

خبرگزاری رسا ـ آخرین انتشارات اداره پاسخگویی به سوالات دینی و اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی و «به نشر» معرفی می شود.
معرفي کتاب

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، کتاب «یادگیرندگان استثنایی؛ مقدمه‌ای بر آموزش های ویژه» به عنوان مقدمه‌ای کلی بر ویژگی های یادگیرندگان استثنایی و آموزش آن ها، توسط انتشارات آستان قدس رضوی روانه بازار کتاب شد.

 

کتاب «یادگیرندگان استثنایی؛ مقدمه‌ای بر آموزش های ویژه» از مجموعه آثار حوزه روانشناسی به نشر است که بر تمرین های کلاسی و جنبه های روانشناختی، اجتماعی و پزشکی ناتوانی ها و تیزهوشی تأکید دارد.

 

 این کتاب که با نگاهی کاربردی و علمی به قلم «دانیل پی. هالاهان»، «جیمز ام. کافمن» و «پیج سی. پول» به عنوان سه تن از متخصصان و استادان برجسته دانشگاه ویرجینیا در حوزه آموزش نگاشته و توسط دکتر علی مشهدی، دکتر سعید تیموری و نادر باقری ترجمه شده است، به بسیاری از سوال های خانواده ها، والدین، متخصصان و دانشجویان پاسخ می دهد.

 

نویسندگان کتاب «یادگیرندگان استثنایی» معتقدند، این کتاب به سبب اهمیت ویژه ای که دارد در قلب ها و ذهن ها رسوخ می کند، زیرا متخصصانی که با یادگیرندگان استثنایی کار می کنند باید دانش خود را در این زمینه توسعه داده و نسبت به کار و آموزش گیرندگان خود، نگرش مثبتی داشته باشند.

 

کتاب «یادگیرندگان استثنایی؛ مقدمه‌ای بر آموزش های ویژه» که به همت انتشارات آستان قدس رضوی چاپ و توزیع شده است، در 15 فصل تدوین شده که هر فصل به طور اختصاصی به یک حوزه آموزش می پردازد تا با توجه به اهمیت بحث تلفیق و یکپارچه سازی، مهم ترین موضوعات مطرح شده در این زمینه، موضوعات مهمی در حوزه تعریف، خاستگاه و نظریه پردازان مهم این حوزه و همچنین نقش ها و ظایف معلمان ویژه و عادی را ارایه کنند.

 

این کتاب کوشش داشته تا موضوعات مطرح شده درباره هر یک از گروه های یادگیرندگان استثنایی همچون یادگیرندگان مبتلا به ناتوانی هوشی و تحولی، یادگیرندگان مبتلا به ناتوانی های یادگیری، یادگیرندگان مبتلا به اختلال نارایی توجه، یادگیرندگان مبتلا به اختلال های هیجانی یا رفتاری، یادگیرندگان ناشنوا و سخت شنوا را به طور کامل از جنبه های مختلف تعریف، شیوع، علت ها، شناسایی، روش های آموزش، سنجش پیشرفت و انتقال به دوره بزرگسالی بررسی کند.

 

مترجمان این اثر معتقدند که با توجه به کمبود محسوس منابع جدید و روزآمد در این حوزه و همچنین نیاز استادان و دانشجویان به کسب آموزش های کاربردی و جدیدتر در این زمینه، کتاب «یادگیرندگان استثنایی» می تواند به عنوان یک منبع علمی معتبر مورد استفاده متخصصان مختلف قرار گیرد.

 

علاقه مندان به تهیه کتاب «یادگیرندگان استثنایی» و همچنین سایر کتاب های به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) می توانند به نشانی اینترنتی www.behnashr.com و یا فروشگاه های مشهد و نمایندگی های سراسر کشور مراجعه کنند.

 

مهارت‌های زندگی در «قواعد یک زندگی»

کتاب«قواعد یک زندگی»  که به بیان مهارت‌های زندگی پرداخته و چگونه‌گی رویارویی با مشکلات زندگی را مورد بررسی قرار می‌دهد، نوشته سید مهدی قانع است و با نگارشی ساده به موضوع مهارت‌های زندگی و راهکارهای زندگی توأم با آرامش پرداخته است.

 

این گزارش حاکی است که کتاب «قواعد یک زندگی» از سلسله کتاب‌های رهنما است و اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی آن را در شمارگان 2000 نسخه تجدید چاپ و روانه بازار کتاب کرده است.

 

در این کتاب نویسنده سعی بر آن داشته است تا به سوالاتی چون، چه انتظاری از زندگی خود داشته باشید؟، چگونه احساس خود را بیان کنید؟ و چگونه مدیر مالی، خوب باشید؟ پاسخ کامل داده و راهکار‌های کاربردی را در اختیار خواننده بگذارد.

 

کتاب«قواعد یک زندگی» دارای 10 فصل است که«زندگی هم قانون اساسی دارد»، «توقع بیجا علف هرزه زندگی است»، «با احساسات هم نجنگیم»، «با سوءظن‌ها چه کنیم؟»، «راه‌های فرو کشیدن خشم» و «زندگی خدایی» برخی از فصلهای این کتاب به شمار می‌آید.

 

زیبایی مردان در برابر همسران در زبان‌آنهاست، زبان اسلحه‌ای است که تیرش به هدف می‌نشیند و می‌تواند قلب طرف مقابل را تسخیر و اسیر خود کند، به عنوان مثال، گفتن «دوستت دارم» به همسر، هیچ‌گاه از دل زن بیرون نمی‌رود، از اینرو نویسنده فصلی را با عنوان«راز واژه‌های سحر آمیز و نشاط بخش» اختصاص به سخنان زیبا و چگونه صحبت کردن داده تا معجزه زبان را در زندگی تبیین نماید.

 

چاپ نخست کتاب «قواعد یک زندگی» در سال 1393 در پنج هزار نسخه و قطع جیبی روانه بازار کتاب شده است.

 

تجدید چاپ کتاب «در کار گلاب و گل»

کتاب «در کار گلاب و گل » که بیانگر جلوه‌های رفتاری زندگی امام رضا(ع) است،‌ تجدید چاپ و عرضه بازار شد.

 

 اداره پاسخ‌گویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی در راستای شناخت سجایای اخلاقی و جلوه های رفتاری امام رضا(ع) و صاحب این حرم، کتاب «در کار گلاب و گل » را تجدید چاپ کرد.

 

کتاب «در کار گلاب و گل» از سری کتاب‌های رهنما، در قطع جیبی با شمارگان 5 هزار نسخه، تجدید چاپ شده است که توسط حسین سروقامت به نگارش در آمده است و به بررسی زیارت و مسائلی در این زمینه پرداخته است.

 

چه جلوه‌هایی از زندگی امام رضا(ع) برای ما درس آموز است؟ آداب زیارت امام هشتم(ع) چیست و چگونه آگاهی بیشتری به آن حضرت پیدا کنیم؟ احاطه این امام بزرگوار بر اعمال و رفتار ما چگونه است؟ امامان ما در هر موقعیت، چه روشی را پیش می گیرند؟ از جمله سوالاتی است که در این کتاب به آن پاسخ داده شده است.

 

حسین سرو قامت پدید آورنده این کتاب، 8 داستان کوتاه و جذاب با نام‌های "صدقه لازم نیست"، "بهشت گوارای وجودت"، "این حرم و یک دعای مستجاب"، "رازی برای هنگام مرگ"، "ماجرای آن غروب دل انگیز"، "یک تکه از بهشت" و "عذابی برای خشک و تر" در این کتاب آورده است.

 

در بخشی از داستان کوتاه «این حرم و یک دعای مستجاب» آمده است: در این صحن و سرا، این حریم قدسی ملکوتی، جایی هست که ارزش حضور و دو رکعت نماز و نیایش در آن، کمتر از طواف خانه کعبه نیست؛ بالای سر آقا. آنجا همان جایی است که همگان برای درک فیض آن گوی سبقت از یکدیگر می‌ربایند.

 

400 حدیث خانواده در مجموعه «چهل حدیث»

400 حدیث خانواده در مجموعه چهل حدیث  از سوی اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی چاپ و منتشر شد.

 

احادیث عنوان شده در این مجموعه، شامل چهل حدیث با موضوع مادران، جوانان پسر و دختر، همسران (مردان و زنان)، پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها و پدران است.

 

این کتاب‌ها بخشی از مجموعه ده جلدی «حدیث خانواده» است که با گزینش هماهنگ و قلم خوش آهنگ حجت الاسلام و المسلمین محمد الهی خراسانی و پس از ارزیابی استادان ارجمند حجج اسلام عبدالهادی مسعودی و الهی‌زاده آماده شده است.

 

تا کنون مجموعه‌های چهل حدیثی فراوانی تدوین شده است که محور هر مجموعه، سخنان یکی از معصومان (ع) و یا موضوعی اعتقادی یا اخلاقی بوده است. در این میان، هنوز مجموعه‌ای حدیثی عرضه نشده است که احادیث آن، بر محور گروه‌های سنی مخاطبان و فضای ذهنی و نیازهای روحی خاص هر گروه سامان یافته باشد، در حالی که ضرورت و اهمیت این کار بر کارشناسان عرصه تبلیغ معارف دینی پوشیده نیست.

 

حدیث خانواده، در بردارنده ده دفتر چهل حدیثی است که شامل احادیث گلچین شده برای گروه‌های سنی مختلف است که احادیث درج شده در این دفترها همگی از منابع حدیثی شیعه و از میان دست کم 20 هزار روایت در چند مرحله گزینش شده‌اند.

 

تناسب محتوایی با خصوصیات و نیازهای مخاطب، صریح بودن معنا، روانی و کوتاهی نسبی و فراشمولی و اختصاص نداشتن به موقعیت خاص زمانی یا مکانی از معیارهای اصلی گزینش احادیث برای هر گروه سنی است.

 

روایات مطرح شده در این مجموعه شامل احادیث گلچینی از امام محمد صادق(ع)، پیامبر گرامی اسلام(ص)، امام موسی کاظم(ع)، امام علی(ع)، امام محمد باقر(ع)، امام هادی(ع) و... است.

 

این مجموعه به کوشش محمد الهی خراسانی به نگارش در آمده و به همت معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی و اداره علوم قرآنی تهیه و تدوین شده است./1308/پ203/ب5

ارسال نظرات