۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۲۳۲۹۶۲
استاد جامعه شناسی دانشگاه بیروت در گفت‎وگو با رسا:

تکفیری‎ها به گمان قرب الهی به مقاومت لبنان ضربه می‌زنند

خبرگزاری رسا ـ روحانی لبنانی نسبت به رواج سریع اندیشه‌های افراطی از طریق وسایل ارتباط جمعی هشدار داد و این مسأله را معضلی در زمینه مقابله با جریانات تکفیری دانست.
سيد جعفر فضل الله

 

حجت الاسلام سید جعفر فضل الله، استاد جامعه شناسی در دانشگاه بیروت لبنان در گفت‌و گو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، خطر گروه‌های تکفیری را خطری جدی در لبنان و در تمام کشورهای اسلامی دانست و نیت اصلی این گروه‌ها را تخریب وجهه اسلام و مسلمانان معرفی کرد.


وی با اشاره به توسعه سریع افکار افراطی در چند سال اخیر به ویژه در بین جوانان، تصریح کرد: در حال حاضر هر کس میتواند از طریق اینترنت تمام انسان‌ها را در گوشه و کنار دنیا مخاطب قرار دهد و عقاید خود را، چه حق و چه باطل،نشر دهد. این گروه‌ها بیشتر اعضای خود را از طریق وسایل ارتباط جمعی جذب کرده و در کشورهایی که جوانان آن از آگاهی دینی کمتری برخوردارند، عضو گیری کرده اند.


این استاد دانشگاه بیروت در زمینه شناخت گروه‌های افراطی گفت: این گروه‌ها باید هم از جهت سیاسی و هم از جهت فکری و عقیدتی و هم از جهت اجتماعی و جامعه شناسی مورد بحث و مطالعه قرار گیرند تا بتوان به علل پیدایش و اوج گیری و نشر عقاید باطل این گروه‌ها پی برد. باید دید چه کسانی و چه کشورهایی از اقدامات این گروه‌ها سود می‌برند و حتی برای ادامه حیات آن هزینه های سنگینی را متحمل می‌شوند.


حجت الاسلام فضل الله با بیان اینکه تمام انحرافات عقیدتی ریشه در دوری از قرآن و فرهنگ معصومین دارد، افزود: اگر تمام مسلمانان کتاب دینی جامع خود، یعنی قران را سرلوحه کار خود قرار داده و به سیره و سخنان حضرات معصومین سلام الله علیهم اجمعین، به عنوان مفسران حقیقی قرآن، تمسک جویند به طور قطع می‌توان گفت در دام افکار باطل و افراطی گروه‌های تکفیری گرفتار نمی‌شوند.


وی در مورد مقاومت اسلامی در لبنان تصریح کرد: این مقاومت جزئی از حرکت اسلامی است که مورد هدف استکبارگران عالم و منطقه‌ است.تمام مسلمانان می‌دانند که هم باید در برابر نقشه های شوم گروه‌های تکفیری هوشیار باشند و هم نسبت به دشمن واحد تمام مسلمانان یعنی رژیم غاصب صهیونیستی موضع واحد و استکبارستیزانه‌ای داشته باشند.


این عالم لبنانی به معرفی یکی از عقاید باطل گروه‌های تکفیری پرداخت و گفت: این افراد می‌پندارند که با ضربه زدن به خط مقاومت در لبنان به تقرب الهی می‌رسند و جنایات خود را با ذکر الله اکبر و برای کسب رضایت الهی انجام می‌دهند. این در حالی است که مقاومت اسلامی در لبنان برخاسته از تعالیم دین مبین اسلام است.از این رو ممقومت لبنان و تمام مسمانان هوشیار در لبنان با تمام توان در برابر اقدامات تروریستی گروه‌های تکفیری ایستادگی کرده و لبنان را لوث وجود چنین افرادی پاک می‌کنند./1321/ب911/ک

ارسال نظرات