۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۲۳۳۱۵۲

برگزاری کنفرانس بین‌المللی «مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی دینی» در سوریه

خبرگزاری رسا ـ کنفرانس بین‌المللی «مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی دینی»، ۹ و ۱۰ آذرماه سال جاری در دمشق، پایتخت سوریه برگزار می‌شود.
سوريه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، وزارت اطلاع‌رسانی سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: دمشق روزهای یکشنبه و دوشنبه آینده، 9 و 10 آذرماه، کنفرانس بین‌المللی «مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی دینی»، به همت وزارت دادگستری سوریه و با مشارکت شخصیت‌های 80 کشور جهان در یکی از هتل‌های دمشق برگزار خواهد کرد.


در این کنفرانس شخصیت‌هایی از کشورهای عربی و غربی از جمله ایالات متحده آمریکا حضور دارند.


تروریسم و حاکمیت ملی، تروریسم از موضع حقوق بین‌الملل، تروریسم و افراط‌گرایی دینی و غیرقانونی بودن تحریم‌های اقتصادی یکجانبه علیه سوریه از محورهای این کنفرانس است.


در ادامه این بیانیه آمده است: بشار اسد، رییس جمهوری سوریه، خواستار همکاری بین‌المللی واقعی و صادقانه برای غلبه بر تروریسم و بارزترین نماد آن گروه تروریستی داعش شده که از دو ماه پیش ائتلافی ظاهری به رهبری آمریکا برای مقابله با آن تشکیل شده است.


گفتنی است، کشور سوریه در سال‌های گذشته در معرض شدیدترین هجمه‌های تروریستی و خشونت‌های مذهبی قرار گرفته که توسط کشورهای غربی و عربی و برای فروپاشی حکومت در سوریه به انجام رسیده است./994/د102/ک

منبع: ایکنا

ارسال نظرات