۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۹
کد خبر: ۲۳۳۱۸۸

انتقاد نماینده آیت الله سیستانی از تیراندازی عراقی‎ها هنگام تشییع پیکر شهدا

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کربلا به تشییع کنندگان پیکر شهدا توصیه کرد که هنگام تشییع به تیراندازی هوایی نپردازند زیرا جان مردم را به خطر می اندازد.
حجت الاسلام شيخ عبدالمهدي کربلايي نماينده آيت الله سيستاني در کربلا

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس کربلا که در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد بر لزوم پاکسازی ارگان های دولتی از فساد تأکید کرد و گفت: پاکسازی ارگان های دولتی از لوث فاسدان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. این افراد حتی اگر در پُست های مهم قرار داشته باشند باید برکنار شوند و مسؤولان نباید توجهی به این پُست آنان داشته باشند.

 

وی افزود: برای همگان ثابت شده است که فساد، عامل همه مصائب کنونی و گذشته در عراق به شمار می آید، بنابراین باید همه توان را برای از بین بردن این پدیده بکار برد.

 

حجت الاسلام کربلایی از اتهام زنی به مجاهدان به شدت انتقاد کرد و خاطر نشان ساخت: اقدامات نادرست تعداد کمی از نیروها را نباید به حساب همه مجاهدان گذاشت. بار دیگر تأکید می کنیم که هرگونه تعرض به جان و ناموس و مال شهروندان در مناطق جنگی حرام است.

 

نماینده حضرت آیت الله سیستانی ادامه داد: مجاهدان به دلیل عشق به وطن، خانواده های خود را تنها گذاشته و به فداکاری می پردازند، بنابراین نباید همه آنان را متهم به تعرض دانست.

 

وی از آزادسازی تعدادی از مناطق از سوی نیروهای عراقی ابراز خرسندی کرد و گفت: همبستگی ملی میان نیروهای ارتش، بسیج، عشایر و پیشمرگ که از احساس مسؤولیت ملی نشات می گیرد، عامل این موفقیت هاست. سیاستمداران باید از این قهرمانان الگو گرفته و به ادامه این موفقیت ها بپردازند.

 

خطیب جمعه کربلا با اشاره به نارضایتی مردم از تیراندازی در هنگام تشییع پیکر شهدا، از عاملان این اقدام خواست از تیراندازی که منجر به مرگ و جراحت سایر شهروندان می شود به شدت خودداری کنند.

 

گفتنی است عراقی ها در تشییع پیکر شهدا و شیوخ عشایر اقدام به تیراندازی هوایی می پردازند که در برخی موارد به کشته یا زخمی شدن شهروندان منجر شده است.

 

به وجود آمدن فضای جنگی در شهر و ایجاد هراس در دل مردم نیز یکی دیگر از پیامدهای این رویداد به شمار می آید./980/ب901/د

ارسال نظرات