۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۲۳۳۲۶۵
دبیرکل جمعیت البحوث اسلامی مصر:

مردم مصر با شجاعت نقشه سلفی‎ها را آشکار کردند

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل جمعیت البحوث اسلامی مصر با تشکر از مردم این کشور برای عدم مشارکت در تظاهرات جریان‎های سلفی بیان داشت که مردم مصر با شجاعت نقشه شوم سلفی‎ها را آشکار کردند.
محي الدين عفيفي، دبيرکل جمعيت البحوث اسلامي مصر


به گزارش خبرگزاری رسا، محی الدین عفیفی، دبیرکل جمعیت البحوث اسلامی مصر، امروز طی بیانیه‎ای از شجاعت مردم این کشور برای عدم مشارکت در تظاهرات سلفی‎ها تشکر کرد و بیان داشت: مصر با حمایت مردم و امید به خدا به زودی چهره امنیت را خواهد دید.


وی افزود: مردم مصر روز گذشته با حمایت نیروهای امنیتی و دعوت دانشگاه الازهر به جریان‎های سلفی و منحرف این کشور اجازه ندادند که با بالابردن قرآن امنیت این کشور را متزلزل کنند.


دبیرکل جمعیت البحوث اسلامی مصر تصریح کرد: دانشگاه الازهر مصر نقش تاثیر گذاری در باطل کردن حیله و نقشه‎های سلفی‎ها داشت.


وی به بخشی از فعالیت‎های دانشگاه الازهر مصر در مهار نقشه‎های سلفی‎های اشاره کرد و گفت: احمد الطیب، مفتی مصر طی چند روز گذشته جلسات و همایش‎های توجیهی گوناگونی برای علما و سخنرانان مصری برگزار و آنان را نیز برای آشکار ساختن حیله و نیرنگ سلفی‎ها به مدارس، دانشگاه‎ها، مراکز دولتی و خصوصی اعزام کرد.


محی الدین عفیفی خواستار مقابله با افکار تکفیری‎ها شد و اظهار داشت: مسؤولان فرهنگی مصر با برگزاری همایش، کنفرانس و سمینارهای به مبارزه با افکار تکفیری بروند.


وی ادامه داد: مسؤولان مصری به جریان‎های تکفیری و سلفی اجازه ندهند که با شبهه پراکنی اذهان مسلمانان کشورهای منطقه را منحرف و از دین سوء استفاده کنند.


دبیرکل جمعیت البحوث اسلامی مصر از دانشگاه الازهر این کشور خواست که به تهدیدهای داخلی و خارج توجه نکند و مسیر اصلاح جامعه اسلامی را ادامه دهد./994/ب902/ک
 

ارسال نظرات