۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۲۳۳۴۹۹
یوسف قرضاوی:

تبرئه حسنی مبارک ننگی بر پیشانی دستگاه قضایی مصر است

خبرگزاری رسا ـ رییس اتحادیه جهانی علمای اهل سنت در واکنش به آزادی رییس جمهور مصر بیان داشت که تبرئه حسنی مبارک نقطه ننگی بر پیشانی دستگاه قضایی مصر است.
قرضاوي


به گزارش خبرگزاری رسا، یوسف قرضاوی، رییس اتحادیه جهانی علمای اهل سنت، امروز در مصاحبه با روزنامه الرأی به تبرئه محمد حسنی مبارک، رییس جمهور سابق مصر واکنش نشان داد و گفت: آزادی حسنی مبارک در تاریخ عدالت جهان به عنوان روز اندوه به ثبت خواهد رسید.


وی با انتقاد از این رای دادگاه مصر، بیان داشت: محاکمه ضعیف حسنی مبارک، نقطه ننگی بر پیشانی دستگاه قضایی مصر است.


رییس اتحادیه جهانی علمای اهل سنت، منشأ مشکلات و بحران مصر را کودتای نظامی در 3 جولای 2013 میلادی خواند و گفت: طراحان کودتا در مصر وجهه متمدن این کشور را خدشه دار کردند زیرا در مصر  آزادی، دستگاه قضایی عادل، حقوق تضمین شده، عدالت اجتماعی و قدرت اقتصادی وجود ندارد.


گفتنی است درحالی‎ که طرفداران مبارک از تبرئه وی بسیار راضی و خشنود هستند، گروه‎های انقلابی وخانواده‎های کشته شدگان در زمان انقلاب تاکید کرده اند که اجازه نخواهند داد که خون فرزندانشان پایمال شود.


برخی از گروه های انقلابی با صدور اعلامیه‎ای خواهان برگزاری تجمع میلیونی گسترده در روز دوازدهم دسامبر با هدف دعوت به قصاص و پس گرفتن حقوق کشته شدگان شده اند.


حسنی مبارک دیکتاتور مصر پس از صدور حکم تبرئه وی و هفت نفر از مسؤولان رژیم  سابق از جمله حبیب العادلی وزیر کشور پیشین از سوی دادگاهی در مصر، در گفتگوی تلویزیونی اظهار داشته بود که هیچ جرمی را مرتکب نشده است./994/ب902/ک
 

ارسال نظرات