۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۲۳۳۵۵۰
در کنفرانس ضد تروریسم در دمشق؛

نخست‌وزیر سوریه: پس‌لرزه‌های تروریسم در سوریه به سوی حامیانش بازمی‌گردد

خبرگزاری رسا ـ نخست وزیر سوریه در کنفرانس ضد تروریسم در دمشق، بر تماز میان تروریسم و افراطگری مذهبی برای مقابل مبارزه با پدیده تروریسم تأکید کرد.
وائل الحلقي نخست وزير سوريه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، وائل الحلقی نخست وزیر سوریه امروز در کنفرانس ضد ترورسم در دمشق خواستار مبارزه ریشه‌ای با تروریسم شد.

 

الحلقی گفت: برای اینکه در ریشه‌کن کردن تروریسم، آغاز موفقی داشته باشیم، باید میان افراط‌گری مذهبی و تروریسم تفاوت قائل شویم.

 

وی در جریان سخنرانی خود در افتتاحیه کنفرانس بین‌المللی مبارزه با تروریسم در هتل «داما روز» دمشق، گفت: میان تروریسم و افراط‌گری مذهبی رابطه ارگانیک وجود دارد و یک رشته پنهان، این دو را به هم وصل می‌کند.

 

نخست وزیر سوریه تأکید کرد که کنفرانس ضد تروریسم، پاسخ مناسبی به رخدادها خواهد داد و میزبانی سوریه نیز در راستای تلاش این کشور برای مبارزه با تروریسم است.

 

الحلقی تصریح کرد: ما به کسانی که از تروریسم حمایت می‌کنند، هشدار دادیم که این مسأله به خودشان باز خواهد گشت و زلزله‌ای که در سوریه ساخته می‌شود، پس لرزه‌های آن همه جهان را در بر خواهد گرفت.

 

نخست وزیر سوریه در پایان تأکید کرد که ملت سوریه در برابر تروریسم و افراطگری مذهبی تسلیم نشدند، بلکه ایستادگی کردند و امروز نیز با اطمینان بیشتری به آینده می‌نگریم.

 

کنفرانس بین‌المللی ضد تروریسم و افراطگرایی مذهبی در سوریه از امروز به مدت سه روز در دمشق برگزار می‌شود.

 

وزارت دادگستری سوریه چندی پیش اعلام کرد که قصد دارد با حضور شخصیت‌های مستقل از 80 کشور عربی و خارجی از جمله آمریکا، کنفرانس ضد تروریسم و تندروی مذهبی برگزار کند./994/د102/ک

ارسال نظرات