۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۲۳۳۶۵۷

«قصه ما مثل شد» به چاپ سیزدهم رسید

خبرگزاری رسا ـ مجموعه کتاب «قصه ما مثل شد» از سوی انتشارات آستان قدس رضوی به چاپ سیزدهمین رسید.
قصه ما  مثل شد

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از به نشر، از آنجا که ماندگاری قصه های خواندنی و آموزنده اصیل ایرانی که از دیرباز سینه به سینه از اجدادمان به ما منتقل شده است از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد، به نشر با چاپ کتاب «قصه ما مثل شد» گامی در راستای حفظ این میراث ارزشمند برداشته است.

 

در همین راستا و با توجه به استقبال مخاطبان از مجموعه کتاب پنج جلدی «قصه ما مثل شد» در سراسر کشور، چاپ سیزدهم این مجموعه کتاب وارد بازار نشر شد تا شمارگان این مجموعه را تاکنون به 290 هزار نسخه برساند.

 

مجموعه کتاب «قصه مامثل شد» به قلم محمد میرکیانی نگاشته و محمدحسین صلواتیان تصویرگری آن را بر عهده داشته نخستین بار در سال 1384 توسط به نشر در قطع وزیری کوتاه به چاپ رسید و تاکنون 13 نوبت چاپ را از سر گذرانیده است.

 

در این مجموعه پنج جلدی که در سال 1386 عنوان کتاب برگزیده سال را نیز دریافت کرده، تعداد 110 قصه از قصه مَثل های فارسی برای نوجوانان به زبان ساده و روان گردآوری و بازنویسی شده است.

 

همچنین مجموعه پنج جلدی «قصه ما مثل شد» نیز به صورت تجمیع شده در یک مجلد با قطع وزیری کوتاه تاکنون توسط انتشارات آستان قدس رضوی با شمارگانی برابر با 52 هزار جلد در یازده دوره تجدید چاپ شده است.

 

برای نگارش این مجموعه فاخر از منابعی همچون مثنوی معنوی، گلستان و بوستان سعدی، کلیله و دمنه، مرزبان نامه، اسرارنامه، امثال حکم و الهی نامه استفاده شده است.

 

شایان ذکر است علاقه مندان به تهیه مجموعه کتاب «قصه ما مثل شد» و همچنین سایر کتاب های به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) می توانند به نشانی اینترنتی www.behnashr.com و یا فروشگاه های مشهد و نمایندگی های سراسر کشور مراجعه کنند./998/د102/ق

ارسال نظرات