۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۲۳۳۶۶۴

دولت چین مسلمانان این کشور را از انجام امور مذهبی در اماکن عمومی منع کرد

خبرگزاری رسا ـ مقامات دولتی در استان مسلمان‎نشین زینجیانگ این کشور در اقدامی جدید و به منظور ایجاد محدودیت بیشتر برای مسلمانان اعلام کردند که انجام فعالیت‎های مذهبی در ادارات و مدارس دولتی، شرکت‎ها و موسسات این استان ممنوع است.
مسلمانان چيني
 
به گزارش خبرگزاری رسا، مقامات دولتی در استان مسلمان‎نشین زینجیانگ این کشور در اقدامی جدید و به منظور ایجاد محدودیت بیشتر برای مسلمانان با ابلاغ قانونی اعلام کردند که انجام فعالیت‎های مذهبی در ادارات و مدارس دولتی، شرکت‎ها و موسسات این استان ممنوع است.
 
قانون جدید دولت چین با اشاره به فعالیت های مسلمانان این کشور موسوم به اویغورها چنین اقداماتی را ناقض یکپارچگی ملی دانسته و مجازات سختی را برای افرادی که با استفاده از اینترنت این یکپارچگی را نقض کنند، در نظر گرفته است.
 
طبق قانون جدید که به منظور محدود ساختن فعالیت مسلمانان اویغور و به وسیله کمیته پارلمانی استان زینجیانگ تصویب شده مجازات نقدی از 5 تا 30 هزار یوآن برای اشخاصی که از اینترنت، گوشی تلفن همراه یا سایر وسایل دیجیتال برای بر هم زدن آن چه که یکپارچگی ملی و ثبات سیاسی عنوان شده تعیین شده است.
 
مسلمانان چین (اویغورها) همچنین از پوشیدن لباس ها و نشانه هایی که مربوط به دین آنان باشد منع شده اند.
 
استان زینجیانگ چین بیشترین تعداد مسلمانان این کشور موسوم به اویغورها را در خود جای داده است.
 
گروه های مستقل مدافع حقوق بشر دولت چین را به نقض حقوق مسلمانان و سرکوب آنان متهم می کنند.
 
هفته گذشته 15 نفر بر اثر درگیری مسلمانان با پلیس چین در استان زینجیانگ کشته شدند.
 
استان مسلمان نشین زینجیانگ منطقه ای استراتژیک و غنی از منابع زیرزمینی انرژی بوده و در مرز چین با کشورهای پاکستان، هند، افغانستان و آسیای مرکزی قرار دارد./990/ب902/ک
ارسال نظرات